حمله مسلحانه به آموزشگاهی در روسیه: دست‌کم یازده نفر در حمله کازان کشته شده‌اند

ضاربان پس از ورود از درب اصلی آموزشگاه قربانیان را به رگبار مسلسل بستند

یکی از مهاجمان به دست ماموران امنیتی دستگیر شده است - Roman Kruchinin / AFP

در واقعه تیراندازی در یک آموزشگاه در شهر کازان، پنجمین شهر بزرگ روسیه، دست‌کم یازده نفر کشته شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در بامداد روز سه‌شنبه دو مرد مسلح به دبیرستان شماره ۱۷۵ در خیابان «ژوداتا فیضی» حمله کردند. به نظر می‌رسد ضاربان پس از ورود از در اصلی آموزشگاه قربانیان را زیر باران مسلسل گرفتند. صدای یک انفجار نیز شنیده شده است. 

یکی از مهاجمان دست به ماموران امنیتی دستگیر شده است. رسانه‌های محلی می‌گویند او نوجوانی ۱۹ ساله به نام «ایلناز گالیِو» است که پیشتر شاگرد این آموزشگاه بوده است.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ضارب دوم که هویتش اعلام نشده در جریان عملیات پلیس کشته شده است. به گفته یک منبع ناشناس، دومین ضارب هفت کودک را گروگان گرفته است.

ویدئوهای دلخراشی که از این واقعه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد که شاگردان خود را از پنجره‌های طبقات بالای ساختمان به زیر انداخته و ماموران کمک‌های اولیه به پیکرهای خونینشان رسیدگی می‌کنند. این جراحات دست‌کم منجر به مرگ دو کودک شده است.

دیگر شاگردان آموزشگاه با نردبان‌های ماموران آتش‌نشانی از ساختمان مدرسه تخلیه شده‌اند.

حمله مسلحانه به مدارس در روسیه واقعه معمولی نیست اما مسئولان از حملات سال ۲۰۱۸ علیه کالج پلی‌تکنیک «کِرچ» در کریمه در حال آماده‌باش بوده‌اند.

در آن واقعه نیز ۲۰ نفر کشته شدند که بیشترین شمار تلفات در حمله به یک آموزشگاه از حمله تروریستی سال ۲۰۰۴ بسلان بود که ۳۳۳ کشته بر جای گذاشت.

© The Independent