آمار روزانه مرگ‌ ناشی‌از کرونا در انگلستان به صفر رسید 

در اسکاتلند و ایرلند شمالی نیز روز دوشنبه این آمار به صفر رسید، اما در ولز چهار مرگ ناشی از کرونا ثبت شد

سطح هشدار ویروس کرونا در سراسر بریتانیا از سطح چهار، به سه کاهش پیدا می‌کند که این به‌معنای کم‌کردن تدریجی محدودیت‌هاست- JUSTIN TALLIS / AFP

برای نخستین‌بار از اواخر ژوئن سال گذشته تاکنون، آمار مرگ روزانه مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در سه بخش انگلستان، اسکاتلند و ایرلند شمالی از چهار بخش کشور بریتانیا به صفر رسید. 

براساس اعلام نهادهای رسمی بهداشت و درمان در انگلستان، روز دوشنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه، هیچ مورد مرگ ناشی‌از کرونا ثبت نشده است. 

به همین ترتیب، آمار تعداد مرگ مبتلایان به کرونا در اسکاتلند و ایرلند شمالی نیز در روز دوشنبه صفر اعلام شد؛ اما در همین روز، چهار مرگ در اثر کرونا ثبت شد و مجموع تعداد مرگ‌های ناشی‌از بیماری کووید-۱۹ در بریتانیا درنهایت چهار نفر بود. این درحالی است که در ماه ژانویه، در اوج همه‌گیری تعداد مرگ‌های روزانه ناشی‌از کرونا در بریتانیا، به بیش از ۱۸۰۰ نفر رسیده بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هم‌زمان اعلام شد که سطح هشدار ویروس کرونا در سراسر بریتانیا از سطح چهار، به سه کاهش پیدا می‌کند که این به‌معنای کم‌کردن تدریجی محدودیت‌هاست. 

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا نیز اعلام کرد که کاهش محدودیت‌های مربوط به کرونا در هفته آینده ادامه خواهد داشت و تعداد افرادی که مجاز به جمع شدن در کنار یکدیگر خواهند بود، به ۳۰ نفر در فضای آزاد و ۶ نفر یا دو خانواده در فضای داخل خانه افزایش خواهد یافت.  

به گفته کارشناسان، روند کاهشی مداوم تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ و مرگ‌های ناشی‌از آن در بریتانیا، نتیجه موفقیت اجرای برنامه واکسیناسیون در این کشور، هم‌زمان با برقراری محدودیت‌های مربوط به جلوگیری از شیوع ویروس بوده است.