دیوید لوییز در آخرین روز، چلسی را به مقصد آرسنال ترک کرد

این بازیکن برزیلی با رفتن از غرب به شمال لندن در آخرین روز نقل‌ و انتقال‌های تابستانه همه را شگفت‌زده کرد

CHARLY TRIBALLEAU / AFP 

بعد از جدا شدن از چلسی و پیوستن به تیم رقیب در آخرین روز نقل‌ و انتقال‌ها، دیوید لوییز دلایل خود را برای ترک غرب لندن به مقصد شمال این شهر توضیح داد و گفت، «دوران» او در «استمفورد بریج» به سر آمده است و آماده پذیرش چالشی جدید در «باشگاهی بزرگ» است.

پس از آن که آرسنال برای اولین‌بار علاقه خود به جذب این مدافع چلسی را در چهارشنبه شب، یک روز مانده به پایان نقل‌وانتقلات، اعلام کرد، این بازیکن برزیلی شگفتی‌‌آفرین‌ترین انتقال روز را در آخرین روز نقل و انتقلات، نهایی ساخت.

اما نهایتا تیم آرسنال خبر استخدام لوییز را بعد از پایان معاینات پزشکی وی در روز پنج‌شنبه، کمی بعد از اتمام مهلت، اعلام عمومی کرد. البته آرسنال و چلسی قبل از پایان مهلت رسمی در ساعت ۵ بعدازظهر، به توافق رسیده بودند و مدارک لازم را به دفتر لیگ برتر تسلیم کرده بودند.

لوییز اولین بازیکنی نیست که از چلسی به آرسنال می‌رود، چرا که او قدم در راه پیتر چک، ویلیام گالاس و لازانا دیارا گذاشته است، اما در هر حال، این اقدام او شگفت‌انگیزترین انتقال تابستان است.

این بازیکن ۳۲ ساله به سایت رسمی آرسنال گفت: «احساس خیلی خوبی دارم. دوران جدیدی در زندگی من به عنوان یک فوتبالیست آغاز شده است. خیلی هیجان دارم که برای این باشگاه بزرگ بازی کنم. من با تماشای بسیاری از بازی‌های آرسنال، به ویژه بازیکنان فوق‌العاده آن در گذشته، بزرگ شده‌ام و به همین‌خاطر خیلی هیجان دارم که به این باشگاه بزرگ کمک کنم تا به عناوینی بزرگ دست یابیم.»

او ادامه داد: «دوران من در آنجا تمام شده بود. مدتی بود که گفت‌وگویی در این‌باره میان من و مدیران و سایر افراد چلسی در جریان بود. این فرصت برای من وجود داشت که به باشگاه بزرگی بپیوندم. من همواره در زندگی‌ام به مصاف چالش‌هایی چند رفته‌ام و به هیچ‌وجه از امتحان کردن چیزهای جدید نمی‌ترسم. به نظر من بازیکنان زیادی دست به چنین کاری نخواهند زد. ممکن است از آن بترسند یا هر چیز دیگری از این قبیل. من فقط می‌خواهم در زندگی‌ام کارهای بزرگ‌ انجام دهم و همان‌طور که گفتم، دوران من در چلسی به سر آمده بود. بنابراین خیلی هیجان دارم که دورانی جدید در زندگی خود در اینجا شروع کنم.» 

او افزود: «آرسنال نه فقط در انگلیس بلکه در سراسر دنیا باشگاه بزرگی است و آوازه عظمت آن به گوش همه رسیده است. وقتی فرصت پیوستن به این باشگاه برای من پیش آمد، باید آن را قبول می‌کردم و به همین خاطر است که اکنون اینجا هستم.»

گفته می‌شود که لوییز هراس آن را داشته که مربی جدید تیم، فرانک لمپارد که هم‌تیمی سابق‌ او در چلسی نیز بود، او را روی نیمکت ذخیره خواهد نشاند، و همین باعث شد که تمایلش برای پیاده‌سازی اقدام خود در این تابستان بیشتر شود. اما او همچنان قادر خواهد بود چندی از رازهای پیش از شروع فصل چلسی را با هم‌تیمی‌های جدید خود در آرسنال به اشتراک بگذارد که به آنان در جای گرفتن دوباره در جمع ۴ تیم برتر لیگ حرفه‌ای، کمک خواهد کرد.

اما لوییز تنها نام جدید در ورزشگاه امارات، خانه آرسنال، نیست. این تابستان، فصلی شلوغ برای نقل و انتقال‌های آرسنال بود که رکورد خود در انتقال بازیکنان جدید را شکست؛ انتقال‌هایی نظیر نیکلاس پپه، بازیکن ساحل عاجی برای ۷۲ میلیون پوند، و باز در آخرین روز، کیران تایرنی از سلتیک برای ۲۵ میلیون پوند. آنها همچنین هافبک رئال مادرید، دنی سبایوس را برای یک فصل کامل، و بازیکن جوان برزیلی گابریل مارتینلی را به خدمت گرفته‌اند. ویلیام سالیبا، مدافع فرانسوی، نیز در تابستان آینده به تیم خواهد پیوست، چرا که اکنون به‌عنوان بازیکن قرضی برای سنت اتین بازی می‌کند.

با این وجود، دو تن از بازیکنان قدیمی آرسنال هستند که لوییز را از همه بیشتر به بازی در کنارشان هیجان‌زده می‌کنند، به‌ویژه که دیگر جایی برای نگرانی از همکاری خطرناک الکس لاکازته و پیر امریک آبامیانگ نخواهد بود.

او گفت: «بیشتر از همه درباره مهاجمان هیجان دارم. همیشه باید (به عنوان مدافع) جلو بازی و همکاری آنها را می‌گرفتم. خوشحالم که اکنون لاکازته و آبامیانگ در تیم من هستند و اوضاع خیلی آسان‌تر خواهد بود. به نظر من این تیم، تیمی فوق‌العاده و با کیفیت بالاست و امیدوارم من، دنی سبایوس و پپه هم بتوانیم به بهبود تیم و نتیجه‌گیری بهتر آن یاری رسانیم».

یکی از دلایل دیگر لوییز برای پیوستن به آرسنال، رابطه خوب او با مربی این باشگاه، اونای امری است که مربی این هافبک دفاعی در دوران حضور وی در پاریس سنت ژرمن بود. 

او گفت: «این مسئله نقش مهمی ایفا کرد. او و بعضی افراد دیگر در باشگاه را از پیش می‌شناسم. افرادی نظیر ادو و رائول (سانلحی) را. من از کیفیت بالای این تیم و بازیکنان آن با خبرم و این دقیقا چیزی است که مرا برای بازی در این تیم و کسب عناوینی بزرگ هیجان‌زده می‌کند.»

او اضافه کرد: «فکر کنم در تمام زندگی حرفه‌ای خود، فصل را با هدف دستیابی به دستاوردهایی بزرگ آغاز کرده‌ام و اکنون هم این روند عوض نخواهد شد. من با این طرز فکر وارد زمین بازی خواهم شد، چرا که هدفم از پیوستن به باشگاه آرسنال، همین بود. این مسئله باعث خواهد شد تا از هر لحظه حضورم در این باشگاه لذت ببرم. من در این فصل تنها برای یک دلیل و یک هدف خواهم دوید: برای کسب عناوینی بزرگ با آرسنال».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/sporta9047846.html

© The Independent

بیشتر از ورزش