«سرمایه گذاران در رمزارزها آماده از دست دادن تمام پولشان باشند»

ارزش داج‌کوین، یکی از رمزارزهای رایج، اخیرا رشدی صد برابر بیت‌کوین داشته است

داج کوین ارزم‌ارز‌یست که اخیرا رشد صد برابری داشته است-  REUTERS/Dado Ruvic/Illustration

رئیس کل بانک مرکزی انگلستان می‌گوید که رمزارزها «هیچ ارزش ذاتی ندارند» و کسانی که در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند باید آماده باشند که «کلّ پولشان را از دست بدهند.»

اندرو بِیلی گفت: «این [رمزارزها] هیچ ارزش ذاتی ندارند. معنای این حرف این نیست که مردم رویشان ارزش نمی‌گذارند، چون ممکن است ارزش ظاهری داشته باشند.»

او در ادامه گفت: «خیلی صریح می‌گویم. فقط در صورتی در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید که آماده از دست دادن کلّ پولتان باشید.»

این در حالی است که ارزش داج‌کوین، یکی از رمزارزهای رایج، اخیرا رشدی صد برابر بیت‌کوین داشته است، و رمزارز دیگری به نام اتریوم هم به رکورد تازه‌ای در ارزش خود رسیده است.

ایلان ماسک، مالک میلیاردر شرکت تسلا، از جمله کسانی است که سود سرشاری از سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین برده و استفاده از آن‌ها را تبلیغ کرده‌ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به رغم گفته‌های رئیس کل بانک مرکزی انگلستان، ظاهرا خزانه‌داری این کشور در حال ارزیابی فواید رمزارزی دیجیتال به نام «بریت‌کوین» است. انتظار می‌رود که تا پایان دهه جاری میلادی، تنها ده درصد کل پرداخت‌ها در بریتانیا با اسکناس یا سکه صورت بگیرد.

در ۱۰ هفته منتهی به ششم اردیبهشت، قیمت رمزارز بیت‌کوین تقریبا به دوبرابر شد و شرکت تسلا از سرمایه‌گذاری خود در بیت‌کوین در ماه ژانویه، بیش از یک میلیارد دلار (۷۲۷ میلیون پوند) درآمد کسب کرد.

این شرکت سازنده خودروهای برقی، اوایل امسال یک و نیم میلیارد دلار از ذخایر نقدی خود را برای خرید ۴۸ هزار بیت‌کوین صرف کرد. در آن زمان، این رمزارز به قیمت بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار معامله می‌شد. 

ارزش دارایی‌ بیت‌کوینی شرکت تسلا برای مدت کوتاهی بیش از سه میلیارد دلار شد، اما سپس با یک نزول تدریجی، اندکی کاهش یافت.

شرکت تسلا روز هفتم فوریه سرمایه‌گذاری خود را اعلام کرد و باعث شد که در عرض تنها چند دقیقه، قیمت بیت‌کوین ۱۴ درصد افزایش یابد.

بیشتر از اقتصاد