نخست‌وزیر نیوزیلند به‌زودی ازدواج می‌کند

آردرن با روی کار آمدن در سال ۲۰۱۷ جوان‌ترین نخست‌وزیر نیوزیلند شد

این زوج یک فرزند دارند که به زودی سه ساله می‌شود-Derek HENDERSON /AFP

 جاسیندا آردرن گفت که قرار است با کلارک گایفورد، پیمان زناشویی ببندد.

این زوج که از سال ۲۰۱۲ با هم هستند، آخر هفته عید پاک در سال ۲۰۱۹ نامزد کردند. آنها یک فرزند دارند که به زودی سه ساله می‌شود. این دخترخانم کوچک زمانی که نوزاد بود، با حضورش در هفتاد و سومین در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۱۸ نگاه‌ها را به خود جلب کرد.

آردرن این هفته در یک برنامه رادیویی محلی نیوزیلند گفت «سرانجام برای عروسی قرار گذاشته‌اند.»

آردرن، ۴۰ ساله، در یک برنامه رادیویی گفت كه بعید است او و گایفورد، مجری تلویزیون ۴۴ ساله یك عروسی سنتی برگزار کنند چون احساس می‌کند «برای یك مهمانی عروسی كمی پیر شده است».

سخنگوی دفتر نخست‌وزیر درباره جزئیات عروسی نخست‌وزیر به رویترز گفت: «چیز دیگری برای اضافه کردن آنچه امروز صبح گزارش‌شده است» وجود ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آردرن با روی کار آمدن در سال ۲۰۱۷ جوان‌ترین نخست‌وزیر نیوزیلند شد و یکی از معدود رهبران زن جهان است که در دوران بارداری مقام و شغل خود را حفظ کرد.

او صاحب بزرگ‌ترین پیروزی حزب کارگر چپ میانه در نیم‌قرن گذشته شد و دلیل آن‌هم بیشتر به دلیل عملکرد قاطع و واکنش سریع دولتش برای مهار ویروس کرونا بود.

این اخبار شاید برای بقیه کشورهایی که معمولاً مقامات سیاسی در آن‌ها مردان سالمند هستند عجیب باشد اما در نیوزیلند که از پیشگامان جنبش رفع تبعیض جنسیتی است، دیدن زنان جوان در قدرت عادی است. نیوزیلند اولین کشور جهان بود که در سال ۱۸۹۳ به زنان حق رای داد.

روز دقیق روز عروسی خانم نخست‌وزیر هنوز اعلام نشده است، اما میدانیم در یکی از روزهای فصل تابستان نیوزلند خواهد بود که از دسامبر تا فوریه ادامه دارد.

بیشتر از جهان