تنش میان پاریس و مسکو: فرانسه سفیر روسیه را احضار کرد

روسیه از دادن مجوز ورود به چند مقام اروپایی خودداری کرده است

سفارت روسیه در پاریس، پایتخت فرانسه- ALAIN JOCARD / AFP

وزارت خارجه فرانسه روز دوشنبه سفیر مسکو در این کشور را احضار کرد.

به گزارش رویترز به نقل از سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، روسیه از دادن مجوز ورود به چند مقام اروپایی خودداری کرده است.

یکی از این افراد، ژاک میر، عضو پرالمان فرانسه است که مسئولیت ارائه گزارش به شورای اروپا را در باره مسموم کردن الکسی ناوالنی، مخالف سرشناس دولت ولادیمیر پوتین به عهده دارد.

آگنس فون در مول، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «اقدامات [مسکو] بعید است که تنش‌های جاری [میان مسکو و غرب] را کاهش دهند، و از همین رو، ما از روسیه انتظار داریم که برای تنش‌زدایی، رفتاری مسئولانه در پیش گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اکتبر سال گذشته، اتحادیه اروپا و بریتانیا چند مقام ارشد نزدیک به کرملین را، در ارتباط با توطئه ترور شیمیایی الکسی ناوالنی منتقد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، تحت تحریم قرار دادند.

طرح تحریم روسیه ابتدا توسط آلمان و فرانسه که آقای ناوالنی در آنجا تحت درمان قرار گرفته بود مطرح، و سپس با موافقت اتحادیه اروپا و بریتانیا روبرو شد.

ماه گذشته هم، جمهوری چک فرمان اخراج  ۱۸ دیپلمات روس را از کشور به اتهام دست داشتن سرویس اطلاعاتی روسیه در انفجار سال ۲۰۱۴ انبار مهمات وربیتسه، صادر کرده بود.

دو روز بعد، دولت روسیه نیز در یک اقدام تلافی‌جویانه فرمان اخراج ۲۰ دیپلمات جمهوری چک را صادر کرد و به آن‌ها تنها یک روز فرصت داد تا خاک روسیه را ترک کنند.

بیشتر از جهان