پزشکان چینی پشت دیوار مکزیک چه می‌کنند؟

مجری شبکه خبری فاکس:‌ باید پرسید که چرا چین این افراد را از طریق مرز مکزیک وارد آمریکا می‌کند؟

دیوار مرزی میان جنوب آمریکا و مکزیک-SANDY HUFFAKER / GETTY IMAGES VIA AFP

ماریا بارتیرومو، مجری شبکه خبری فاکس، ادعا کرده است که دولت چین مخفیانه در حال اعزام «پزشکان و مهندس‌ها» به مرز ایالات متحده با مکزیک است.

این مجری اظهارات مذکور را روز یکشنبه، دوم ماه مه، در مصاحبه‌ با گرگ ابوت، فرماندار ایالت تگزاس، عنوان کرد.

بارتیرومو گفت: «به نظر می‌رسد مافیای مواد مخدر و قاچاق انسان در حال پیروز شدن در این عرصه و کسب ثروتی بزرگ است. فردی همین هفته به من گفت آنها ماهیانه ۴۰۰ میلیون دلار درآمد دارند و این عدد معنادار است چون هزینه آنها برای عبور هر فرد از مرز چهار هزار دلار است و بسته به اینکه از کجا می‌آیند ممکن است حتی بیشتر هم باشد.»

او بعدتر گفت که شخص دیگری درباره ادعایش مبنی بر مداخله چین به او خبر داده است.

خانم بارتیرومو گفت: «یکی از مرزبانان به من گفته است که گروهی را بازداشت کرده‌اند که از چین آمده بودند، و این گروه چینی به آنها گفته‌اند هزینه قاچاقچی‌ها برای انتقال آنان به ازای هر نفر ۵۰ هزار دلار بوده است. باید به این نکته هم اشاره کنم که افرادی مانند دانشمندان، دکترها و مهندس‌ها نیز در این گروه که از چین آمده بودند، حضور داشتند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او که ظاهرا داستان این مرزبان گمنام را پذیرفته است، گفت: «باید پرسید چرا حزب کمونیست چین این افراد را از راه مرز جنوبی به کشور ما می‌فرستد. آشکار است که آنها نمی‌خواهند شناسایی شوند. وقتی پایشان را داخل خاک ما بگذارند قرار است چه کنند؟»

به‌رغم اینکه این داستان تایید نشده است اما آقای ابوت با رضایت درباره پس‌زمینه احتمالی آن گمانه‌زنی کرده است.

او گفت: «ممکن است قضیه جاسوسی باشد. دولت فدرال به طور کلی موضوع افرادی که از چین، ایران و از کشورهای محل اقامت تروریست‌ها آمده‌اند را فراموش کرده است. این ماجرا نیز ممکن است جاسوسی باشد.»

گرچه سعی شهروندان چینی برای ورود به ایالات متحده از راه مرز جنوبی این کشور پدیده‌ بی‌سابقه‌ای نیست، اما نادر است. به گزارش رسانه خبری راست افراطی برایت‌بارت، کمتر از یک درصد از کسانی که در این مرز بازداشت می‌شوند از شهروندان کشور چین هستند.

گرچه چین به قدرتی بانفوذ و همواره در حال توسعه در جهان تبدیل شده و خطری برای موقعیت و قدرت ایالات متحده در دنیا است اما به همان میزان که ارزیابی‌های علمی درباره وضعیت این کشور و اقدام‌های دولت آن وجود دارد به همان نسبت هم نیز اخبار کذب و گزارش‌های جعلی درباره آن فراگیر است.

در ماه دسامبر توهم توطئه‌ای در میان اعضای جنبش کیوانان پخش شد که ادعا می‌کرد ارتش چین لشکری متشکل از ۵۰ هزار سرباز را در مرز شمالی کشور در بالای ایالت مین مستقر کرده است.

بنا به این ادعای بی‌اساس، سربازان مستقر در مرز با حمله هوایی ایالات متحده و «بمب‌های ضد نفر» معدوم شده‌اند.

این نظریه همچنین ادعا می‌کند جت اف-۱۶ که در ایالت میشیگان سقوط کرد در واقع توسط نیروهای کشور چین مورد هدف قرار گرفته و همین امر باعث واکنش نظامی ایالات متحده شده است.

مقام‌های شهر جکمن در ایالت مین، و واقع در حدود ۲۵ کیلومتری جنوب مرز کانادا، و همچنین مقام‌های گارد ملی این ایالت گفته‌اند که ارتش ایالات متحده هیچ اقدام نظامی در این منطقه انجام نداده است که باعث تایید ادعاهای فوق شود.

© The Independent

بیشتر از جهان