آمریکا: مدرکی در مورد تمایل ایران به پایان جنگ در یمن وجود ندارد

نماینده آمریکا در امور یمن حمایت ایران از شبه‌نظامیان شیعه حوثی را «بسیار قابل توجه و مرگ‌آفرین» توصیف کرد

شورشیان حوثی از سال ۲۰۱۴ بخش‌های بزرگی از یمن را در تصرف خود در آورده‌اند- MOHAMMED HUWAIS / AFP

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور یمن روز چهارشنبه گفت هیچ مدرک واقعی در مورد این که ایران بخواهد از یک راه حل برای پایان دادن درگیری‌ها در یمن حمایت کند، وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تیم لندرکینگ به قانونگذاران آمریکایی گفت، درگیری‌‌ها بر سر منطقه نفت‌خیز مأرب در یمن خود «به تنهایی بزرگترین تهدید علیه تلاش‌های صلح» است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی هشدار داد اگر جنگ بین شورشیان حوثی مورد حمایت ایران و نیروهای حامی دولت قانونی یمن در آن منطقه متوقف نشود، «موجی از درگیری و بی‌ثباتی بزرگتر» به راه خواهد افتاد.

نماینده آمریکا در امور یمن حمایت ایران از شبه‌نظامیان شیعه حوثی را «بسیار قابل توجه و مرگ‌آفرین» توصیف کرد.

شورشیان حوثی از سال ۲۰۱۴ بخش‌های بزرگی از یمن را در تصرف خود در آورده‌اند و از اوایل فوریه امسال نیز حملات خود را برای به دست گرفتن کنترل مأرب، آخرین شهر تحت کنترل نیروهای دولتی در شمال یمن، آغاز کرده‌اند.

عربستان سعودی به همراه برخی متحدان منطقه‌ای خود، از مارس ۲۰۱۵ و به درخواست دولت یمن که از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته می‌شود، به طور مستقیم وارد جنگ علیه حوثی‌ها شد.

تلاش‌های عربستان سعودی و جامعه بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس و مذاکره برای یافتن یک راه حل سیاسی به منظور پایان دادن به جنگ در یمن، هنوز به نتیجه نرسیده است.