هریس: باید برای همه‌گیری بعدی آماده شویم

کامالا هریس می‌گوید همزمان با تلاش برای گذار از بحران همه‌گیری، باید برای همه‌گیری بعدی نیز آماده شد

کامالا می‌گوید همه‌گیری کرونا به ما نشان داد برای چنین بحران‌هایی آماده نیستیم- ALEX WONG / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

کاملا هریس، معاون اول رئیس‌جمهوری ایالات متحده، گفت همزمان که جهان در حال کار برای گذار از بحران همه‌گیری کرونا است، باید برای همه‌گیری بعدی نیز آماده شویم.

او که دیروز در یک نشست مجازی سازمان ملل متحد به میزبانی نمایندگان دائمی ژاپن، آرژانتین، آفریقای جنوبی و نروژ برگزار می‌شد، گفت:« رهبران جهان باید بر آماده‌سازی نظام‌های بهداشتی سرمایه‌گذاری کنند و بر افزایش ظرفیت تجهیزات محافظت شخصی، تولید واکسن و آزمایش، سرمایه‌گذاری در علوم و کاکنان بهداشت و رفاه زنان تمرکز کنند.»

هریس گفت:«در سال گذشته، همه‌گیری ویروس کرونا به همه ما آموخت که تا چه اندازه برای برخورد با آن آماده نیستیم. سهل‌گیری و عدم اتخاذ تدابیر قدرتمند برای مقابله موثر با چنین بحران‌هایی، غیرعاقلانه است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حالی که آمریکا تقریبا ۴۹ درصد شهروندانش را واکسینه کرده و در برخی از ایالت‌ها از هر ۱۰ سالمند، هشت نفر واکسینه شده‌اند، در بسیاری از کشورهای جهان مثل هند، وضعیت بسیار وخیم است.

با این حال، هریس تاکید کرد که همزمان با موفقیت در مقابله با بحران کنونی، رهبران جهان باید از هم اکنون به فکر مقابله با همه‌گیری‌های آینده باشند.

دولت بایدن این هفته ۱۰۰ روز اول فعالیت خود را جشن می‌گیرد. قرار است جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، فردا چهارشنبه در کنگره سخنرانی کند.

نحوه مواجهه با همه‌گیری کرونا و برنامه‌های دولت، بخش مهمی از سخنرانی او را به خود اختصاص خواهد داد.