تزریق واکسن جانسون اند جانسون در آمریکا از سر گرفته می‌شود

مواردی از لخته خون پس از تزریق این واکسن گزارش شده است

بیش از هشت میلیون نفر در آمریکا واکسن جانسون اند جانسون را دریافت کرده‌اند-Frederic J. BROWN / AFP

سازمان‌های بهداشتی فدرال آمریکا، اف‌دی‌ای و سی‌دی‌سی، در حال رفع تعلیق تزریق واکسن جانسون اند جانسون هستند. تعلیق تزریق این واکسن پس از آن رخ داد که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده ۱۵ مورد لخته‌شدن خون نادر در افرادی را تایید کرد که این واکسن را تزریق کرده بودند. سه نفر از این افراد جان خود را از دست دادند.

بیش از ۸ میلیون نفر در ایالات متحده واکسن جانسون اند جانسون را دریافت کرده‌اند.

کمیته مشورتی مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا CDC در دومین جلسه خود طی ۱۰ روز گذشته، اعلام کرد که فواید این واکسن تک‌دوز بیش از خطرات احتمالی آن است و پیشنهاد کرد که پیش از تزریق، اطلاعات کافی به افرادی که احتمالاً آن را دریافت می‌کنند داده شود.

راشل والنسکی، مدیر CDC، روز جمعه گفت:«این واکسن برای اکثریت قریب به اتفاق مردم ایمن و موثر است.»

دکتر جانت وودکاک، نماینده FDA هم گفت که سازمان دارو و غذای آمریکا نتیجه گرفته است که «مزایای شناخته‌شده و بالقوه واکسن جانسون اند جانسون بیشتر از خطرات شناخته شده و بالقوه آن در افراد ۱۸ ساله و بالاتر است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی گفت: «ما اطمینان داریم که این واکسن همچنان استانداردهای ایمنی، اثربخشی و کیفیت را رعایت می‌کند. ما به افرادی که سوال می کنند کدام واکسن برای آنها مناسب است، توصیه می‌کنیم این بحث‌ها را با پزشک شخصی‌شان در میان بگذارند.»

تقریباً ۱۰ میلیون واکسن جانسون اند جانسون در انتظار توزیع در ایالات متحده است. دولت‌های ایالتی و محلی به دنبال واکسن یک دوزه هستند تا هر چه سریع‌تر به مصونیت عمومی در مقابل کرونا دست یابند.

تقریباً ۵۲ درصد بزرگسالان در سراسر ایالات متحده حداقل یک دوز از سه واکسن موجود در این کشور تزریق کرده‌اند. فایزر، مدرنا و جانسون اند جانسون در این کشور به صورت گسترده تزریق می‌شود.

میانگین هفت روزه تزریق واکسن در آمریکا تقریبا ۳ میلیون دوز در هر روز است.