بازگرداندن واکسن‌های سرقتی کرونا توسط «سارق صادق» هندی

سارق در یادداشتی نوشت: متاسفم، نمی‌دانستم که اینها واکسن کرونا هستند

هند تاکنون بیش از ۱۳۵ میلیون دوز واکسن کرونا به مردم ارائه داده - NORBERTO DUARTE / AFP

بیش از ۱۷۰۰ دوز واکسن کووید-۱۹ که از بیمارستانی در شمال ایالت هاریانا در شمال هند سرقت شده بودند، روز پنجشنبه همراه با یادداشتی که در آن نوشته شده سارق نمی‌دانست اینها واکسن کرونا هستند، به محل بازگردانده شد.

بنا بر اعلام راجندر سینگ از مقام‌های پلیس محلی، یک هزار و ۲۷۰ دوز واکسن کوویشیلد، نسخه واکسن آکسفورد-آسترازنکای ساخت مؤسسه سرم هند، و ۴۴۰ دوز واکسن بهارات بایوتک کوواکسین، از بیمارستان جیند در هاریانا سرقت شده بودند.

او به خبرگزاری پی تی آی گفت که سرقت زمانی مشخص شد که یک کارگر خدماتی بیمارستان دید قفل انبار و فریزر مخصوص داخل آن شکسته شده است.

راجندر سینگ گفت، «متهم به هیچ واکسن دیگر، دارو یا پول نقد موجود در انبار دست نزد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس می‌گوید سارق واکسن‌ها را در کیسه‌ای در یک چایخانه خارج از ایستگاه پلیس سیویل لاینز در منطقه هاریانا گذاشته و به مردی در چایخانه گفته که کیسه حاوی غذا برای یک مقام پلیس است.

سارق همچنین یادداشتی به زبان هندی در داخل کیسه گذاشته و در آن نوشته ـمتاسفم، من نمی‌دانستم که اینها واکسن کرونا هستند.»

افسر پلیس سینگ گفته است، احتمالا سارق قصد داشته واکسن یا داروی دیگری را بدزدد.

بنا بر اعلام پلیس، همه دوزهای واکسنی که از بیمارستان دزدیده شده بودند بازگردانده شده و آنها تلاش می‌کنند سارق را هر چه زودتر پیدا کنند. پرونده‌ای در همین ارتباط تشکیل شده و پلیس در حال بررسی فیلم‌های دوربین‌های مداربسته برای جمع‌آوری مدارک است.

هند تاکنون بیش از ۱۳۵ میلیون دوز واکسن کرونا به مردم ارائه داده و قصد دارد مایه‌کوبی سراسری را توسعه دهد. دولت گفته است از اول ماه مه، همه بزرگسالان می‌تواند اقدام به دریافت واکسن کنند.

© The Independent

بیشتر از جهان