سفرای اسرائیل و امارات در آمریکا به مناسبت روز زمین نهال زیتون کاشتند

یوسف العتبیه، سفیر امارات در واشنگتن:‌ «روابط گرم‌تر به ما کمک می‌کند تا سیاره خنک‌تری داشته باشیم»‌

یوسف العتیبه، سفیر امارات در آمریکا- GETTY IMAGES VIA AFP

سفرای اسرائیل و امارات متحده عربی در پایتخت آمریکا، و همچنین سفرای دو کشور در سازمان ملل متحد، در مراسمی نمادین به مناسبت روز زمین، روز چهارشنبه در باغ سفارت امارات متحده عربی حضور یافتند و در اقدامی نمادین یک نهال زیتون کاشتند. آنان گفتند که در این مراسم همچنین «بذر همکاری نزدیک‌تر برای رسیدگی به چالش تغییرات اقلیمی» کاشته شد.

یوسف العتیبه، سفیر امارات در شهر واشنگتن، گفت:‌ «روابط گرمتر به ما کمک می‌کند تا سیاره خنک‌تری داشته باشیم. اسرائیل و امارات در چارچوب عادی‌سازی رابطه، همکاری درباره تغییرات آب‌وهوایی را آغاز کرده‌اند. تلاش‌ها در نوآوری، ارتقا و تعریف بودجه به برخورداری از منافع کاهش تولید کربن و رشد پایدار اقتصاد در منطقه و جهان کمک می‌کند.»

گیلعاد اردان، سفیر اسرائیل در ایالات متحده آمریکا، گفت «اکنون که پیمان ابراهیم فرصت‌های بی‌شمار و بالقوه همکاری میان مردم ما را فراهم آورده، می‌توانیم زمینه توسعه فناوری‌های سبز را ایجاد کنیم که باعث تقویت بهبود اقتصادی مبتنی بر معیارهای محیط زیست در کشورهای خود، منطقه و تمام جهان باشیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او تاکید کرد که اسرائیل، امارات، آمریکا و دیگر کشورهای امضاکننده پیمان ابراهیم، همراه با کشورهای دیگر سراسر خاورمیانه، می‌توانند عرصه جدیدی را برای توسعه پایدار برای به اشتراک گذاشتن دانش، و پیشبرد راه‌حل‌های جدید خلق کنند.

لاله جماله، شاهدخت مراکشی و سفیر این کشور در آمریکا، دینا قعوار، سفیر اردن، معتز زاهران، سفیر مصر، و یوسف احمد، معاون سفیر بحرین در آمریکا دیگر مهمانان حاضر در مراسم درختکاری روز چهارشنبه بودند. چند سیاستمدار ارشد آمریکایی نیز در این مراسم حضور داشتند، از جمله باربارا لیف، مدیر دفتر آمریکا برای بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای امنیت سازمان ملل.

امارات متحده عربی و اسرائیل در نشست تغییرات اقلیمی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا حضور خواند داشت. پیش‌بینی می‌شود که در این نشست ایده همکاری‌های جدید برای کشاورزی پایدار و تامین بودجه و فناوری آنها اعلام شود.

همکاری امارات و اسرائیل در بخش‌های خصوصی و دولتی پیشرفت زیادی داشته و دو طرف در حال شروع تجارت‌های جدید در زمینه کشاورزی پایدار، انرژی تجدیدپذیر، حفظ منابع آب و زمینه‌های دیگر هستند.

امارات متحده عربی، بحرین، مراکش و سودان، در سال ۲۰۲۰ و به میانجیگری دولت دونالد ترامپ، رییس‌جمهور سابق آمریکا، با امضای پیمان ابراهیم روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل را عادی‌سازی کردند.