پرداخت ۳۰ میلیون دلار بدهی کره جنوبی به ایران برای خرید واکسن کرونا

رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره ‌جنوبی: مقرر شده بود یک میلیارد دلار بدهی کره به ایران پرداخت شود، اما تاکنون در عمل شاهد اجرای آن نبوده‌ایم

هفت میلیارد دلار از منابع ایران در کره جنوبی مسدود شده که ۳۰ میلیون دلار از آن برای خرید واکسن کرونا پرداخت شده است-ATTA KENARE / AFP

رئیس اتاق مشترک ایران و کره ‌جنوبی روز چهارشنبه از پرداخت ۳۰ میلیون دلار از دارایی‌های مسدودشده ایران در کره ‌جنوبی برای خرید واکسن کرونا خبر داد.

به گزارش  تسنیم، حسین تنهایی گفت: هفت میلیارد دلار از منابع ایران در کره جنوبی مسدود شده که ۳۰ میلیون دلار از آن برای خرید واکسن کرونا پرداخت شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی همچنین روند کنونی برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی را «مثبت» خواند و گفت امیدواریم به زودی خبر‌های امیدوارکننده‌ای اعلام کنیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و کره ‌جنوبی در مورد اجرایی شدن تفاهمنامه میان دو کشور گفت: مقرر شده بود یک میلیارد دلار بدهی کره به صورت نقدی به ایران پرداخت شود، اما تاکنون در عمل شاهد اجرای آن نبوده‌ایم.

از سال ۲۰۱۸ و بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران پس از خروج واشینگتن از برجام، حدود هفت میلیارد دلار پول فروش نفت ایران در دو بانک کره جنوبی مسدود شد.

از آن زمان تاکنون مذاکرات بسیاری برای پرداخت این بدهی از سوی سئول به تهران انجام شده است، که هنوز به نتیجه مطلوب ایران نرسیده است.