تساوی ناامیدکننده چلسی مقابل برایتون

تیم فوتبال چلسی با پیروزی در این دیدار می‌توانست به رده سوم جدول صعود کند و جای لستر را در این رده بگیرد

جورجینیو هافبک تیم فوتبال چلسی - Frank Augstein / POOL / AFP

۴۸ ساعت کابوس‌وار برای فوتبال در قاره اروپا و تیم‌های انگلیسی به پایان رسید و در نهایت همه شش تیم بزرگ لیگ برتر انگلستان که برای حضور در مسابقات سوپر لیگ اروپا اعلام آمادگی کرده بودند، از شرکت در این مسابقات انصراف دادند.

تیم فوتبال چلسی، نخستین تیمی بود که پیش از مسابقه مقابل برایتون در هفته سی و دوم لیگ برتر انگلستان، کناره‌گیری خود را اعلام کرد. گروه زیادی از فوتبال‌دوستان به خصوص طرفداران این تیم لندنی، با تجمع جلوی ورزشگاه استنفورد بریج، به این تیم و سران باشگاه اعتراض کردند. از طرف دیگر، تهدید یوفا و فیفا به کنار گذاشتن تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها از تمامی مسابقات بین‌المللی، هم آن‌ها را مجبور کرد تا با صدور بیانیه‌ای، خروج خود از این رقابت‌ها را اعلام کنند.

با این حواشی به وجود آمده، تیم فوتبال چلسی در شرایطی دشوار از میان معترضان عصبی بیرون ورزشگاه خانگی خود گذشت و به استادیوم وارد شد. با توجه به این اتفاقات پیش از بازی، مسابقه هم با اندکی تاخیر آغاز شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چلسی مقابل برایتونی قرار گرفت که در این بازی هم علیرضا جهانبخش، بازیکن ایرانی خود، را در ترکیب اصلی تیم قرار نداده بود و او از روی نیمکت کار را دنبال می‌کرد. تیم فوتبال چلسی با پیروزی در این دیدار می‌توانست به رده سوم جدول صعود کند و جای لستر را در این رده بگیرد و بین مدعیان کسب رتبه سوم و چهارم، فاصله خوبی ایجاد کند؛ اما همان‌طور که به نظر می‌رسید، این بازی تحت تاثیر حواشی موجود قرار گرفت و تمرکز نداشتن بازیکنان در مسابقه باعث شد تا دو تیم نتوانند نمایش قابل قبولی از خود ارائه دهند.

شاید بتوان گفت بهترین موقعیت برای گلزنی در این بازی را برایتون در نیمه دوم در اختیار داشت که دنی ولبک، مهاجم این تیم، نتوانست از آن استفاده کند واین بازی بدون گل و با نتیجه مساوی صفر-صفر به پایان رسید.

توخل، سرمربی تیم فوتبال چلسی، در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی گفت: «ما نتوانستیم بهترین بازی خود را ارائه کنیم و تیم حریف نیز به‌خوبی دفاع کرد. ما موفق نشدیم مانند بازی‌های قبل آن سرعت و هماهنگی موردنظر را به نمایش بگذاریم. تیم ما به دلیل بازی‌ها و سفرهای زیاد، بسیار خسته بود و این موضوع روی تمرکز بازیکنان تاثیر منفی گذاشت. بازی سخت مقابل سیتی در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی سه روز پیش هم توان بدنی بازیکنان را پایین آورده بود. حتی می‌توان گفت که خوش‌شانس بودیم که شکست نخوردیم و در کل باید بپذیریم که برای پیروزی به اندازه کافی خوب نبودیم. در مورد سوپر لیگ اروپا هم نمی‌توانم چیز خاصی بگویم. ما هم مانند بقیه به شکل ناگهانی از این موضوع مطلع شدیم و این موضوع باعث نتیجه نگرفتن ما در این مسابقه شد. باید بگویم که می‌تواند تاثیرگذار باشد اما ما باید آماده اتفاقات ناگهانی باشیم و نباید برای نتیجه نگرفتن دنبال چنین بهانه‌هایی بگردیم.»

 تیم چلسی با کسب این تساوی، ۵۵ امتیازی شد و در رتبه چهارم جدول قرار گرفت.

بیشتر از ورزش