دور سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا؛ برد پرسپولیس و باز هم تساوی برای تراکتور و فولاد

تیم فوتبال پرسپولیس در دو دیدار قبلی خود موفق شد الوحده امارات و الریان قطر را شکست دهد و در صدر جدول قرار گیرد

با توجه به نتایج به دست آمده به نظر می‌رسد تیم فوتبال پرسپولیس ۵۰ درصد از راه صعود را پیموده است - entekhab.ir

مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، کار خود را در دور سوم پیگیری کرد و نماینده‌های ایران در این رقابت‌ها، روز سه‌شنبه یک پیروزی و دو تساوی به دست آوردند.

 تیم فوتبال پرسپولیس که در دو دیدار قبلی خود موفق شده بود الوحده امارات و الریان قطر را شکست دهد و در صدر جدول قرار گیرد، با خیالی آسوده رودرروی تیم باشگاهی گوا از کشور هند که میزبان این رقابت‌ها در گروه پنج مسابقات است، حاضر شد. در سال‌های اخیر، کشور هند پیشرفت چشمگیری در زمینه فوتبال داشته است و با به وجود آوردن سوپر لیگ هند و حضور بازیکنان اروپایی در این رقابت‌ها، تصمیم دارد ورزش فوتبال را در این کشور پهناور توسعه دهد؛ اما با وجود تمامی این تلاش‌ها، آن‌ها هنوز توان مقابله با تیم‌های برتر قاره آسیا را ندارند؛ از این رو، تیم فوتبال پرسپولیس گمان می‌کرد بازی راحتی را پیش رو خواهد داشت ولی این تیم فوتبال گوا بود که در اثر غفلت مدافعان و دروازه‌بان پرسپولیس، گل اول را به ثمر رساند.

 تیم گل محمدی پس از دریافت گل تمرکزش را از دست نداد و مهدی ترابی از روی نقطه پنالتی و نیز سید جلال حسینی، موفق شدند در نیمه اول دو گل به ثمر برسانند. در نیمه اول، پرسپولیس یک بار دیگر هم صاحب ضربه پنالتی شد که با بی‌دقتی کنعانی زادگان، این ضربه گل نشد.

در نیمه دوم نیز بازی کاملا در اختیار نماینده ایرانی بود ولی گلی از خط دروازه‌ها عبور نکرد و پرسپولیس سومین دیدار خود را نیز با برد پشت سر گذاشت و با ۹ امتیاز، به‌تنهایی در صدر جدول نشست.

با توجه به نتایج به دست آمده در این گروه از رقابت‌ها، به نظر می‌رسد تیم فوتبال پرسپولیس ۵۰ درصد از راه صعود را پیموده است و با یک پیروزی دیگر می‌تواند صعود خود به دور بعدی مسابقات را قطعی کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم تراکتور، دیگر نماینده ایران در این رقابت‌ها، که در گروه سخت دوم قرار دارد، در سومین دیدار خود مقابل تیم فوتبال نیروی هوایی عراق به میدان رفت و در یک بازی سردرگم، نتیجه‌ای بهتر از تساوی به دست نیاورد.

تراکتور در دو دیدار قبلی خود نیز مساوی کرده بود و برای صعود، به این برد احتیاج مبرم داشت. به نظر می‌رسد تیم فوتبال تراکتور هنوز با سرمربی جدیدشان رسول خطیبی، به شرایط ایده‌آل و هماهنگی مناسب نرسیده است.

در پایان بازی، خطیبی معتقد بود که آن‌ها می‌توانستند پیروز این بازی باشند اما برخوردهای فیزیکی بازیکنان دو تیم باعث شد تا از دقیقه ۷۰ به بعد تیم او به افت بدنی شدید دچارشود و همین موضوع سبب شود تا سه امتیاز حساس این مسابقه را از دست بدهند.

 تیم تراکتور با این تساوی، سه امتیازی شد و در رده دوم جدول قرار گرفت. تیم فوتبال شارجه امارات در این گروه هفت امتیازی است و بدیدن ترتیب تراکتور برای صعود کار بسیار دشواری را پیش رو دارد.

فولاد خوزستان، دیگر نماینده ایران که در گروه چهارم مسابقات قرار دارد، در یک دیدار فوق‌العاده حساس به مصاف تیم فوتبال النصر عربستان که سال گذشته در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات مغلوب پرسپولیس شده بود، رفت. نکونام از ابتدای مسابقه می‌دانست که کار بسیار دشواری را در این مسابقه پیش رو دارد.

در این مسابقه، فولاد بازی نسبتا خوبی از خود ارائه کرد و در دقیقه ۵۳ بازی به گل رسید و مدافع تیم النصر به اشتباه، دروازه تیم خود را باز کرد. بعد از دریافت گل، تیم فوتبال النصر برای جبران گل خورده تلاش بسیاری کرد و سرانجام موفق شد در دقیقه ۶۹ و روی غفلت مدافعان فولاد، گل مساوی را به ثمر برساند و این نتیجه تا پایان بازی ادامه داشت و دو تیم، امتیازها را تقسیم کردند.

با این تساوی، فولاد با النصر پنج امتیازی برابر شد اما به خاطر تفاضل گل کمتر، در مکان دوم جدول قرار گرفت و کماکان برای صعود آن‌ها به مرحله بعدی شانس دارد.

تیم فوتبال استقلال، دیگر نماینده ایران در این رقابت‌ها، امشب در سومین دیدار خود مقابل تیم قدرتمند الدحیل از کشور قطر قرار خواهد گرفت. استقلال نیز در دو دیدار قبلی خود با اقتدار ظاهر شده است و با کسب دو پیروزی و شش امتیاز، در رتبه نخست جدول گروه سوم مسابقات جای دارد.

بیشتر از ورزش