آکادمی اسکار: مهمان‌ها می‌توانند ماسک نزنند

قرار است این مراسم  در مرکز شهر لس‌ آنجلس برگزار ‌شود و تنها ۱۷۰ مهمان در آن حضور خواهند داشت

نامزدهای مراسم اسکار وقتی جلوی دوربین نیستند باید ماسک بزنند- VALERIE MACON / AFP

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اعلام کرد حاضران در مراسم اسکار که در روز یکشنبه به شکل زنده فیلمبرداری تلویزیونی می‌شود، لازم نیست هنگام حضور در این رویداد ماسک بزنند.

به گزارش نشریه ورایتی، این تصمیم‌گیری روز دوشنبه در نشستی مجازی در برنامه زوم انجام شد که در آن نمایندگان آکادمی اسکار، نامزدها و خبرنگاران سینمایی و خصوصی حضور داشتند.

قرار است این مراسم در تالار ایستگاه راه‌آهن در مرکز شهر لس‌ آنجلس برگزار ‌شود و فقط در آن ۱۷۰ مهمان حضور دارند که به صورت نوبتی وارد و خارج می‌شوند.

یکی از نمایندگان آکادمی اسکار در این نشست توضیح داد این مراسم از نظر قانونی در رده فعالیت‌های تولید سینمایی‌-‌تلویزیونی قرار دارد و بنابراین «فیلمبرداری از مراسم جایزه اسکار مثل فیلمبرداری سینمایی است و آنهایی که جلوی دوربین ظاهر می‌شوند لزومی ندارد ماسک بزنند.»

البته نامزدها وقتی جلوی دوربین نیستند باید ماسک بزنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیویورک تایمز پیش از این گزارش داده بود که یک‌‌سوم بودجه تولید برنامه اسکار امسال به اجرای قرارنامه‌های ایمنی کووید‌-۱۹ اختصاص دارد.

استیسی شر، جسی کالینز و استیون سودربرگ تهیه‌کنندگان برنامه اسکار، روز شنبه در نشستی خبری گفتند: اثرات کووید‌-۱۹ در این برنامه پررنگ خواهد بود و در روند پوشش این مراسم، ماسک نقش بسیار مهمی دارد.

سودربرگ می‌گوید: لابد قرار است رازآلود باشد. اما این موضوع نقشی بسیار محوری در روایت دارد.

شر هم گفت: فکر می‌کنم سینما برای گذر از این سال بسیار دشوار نقش مهمی داشته است. باید فیلم‌ها را هم تماشا کنیم چه مربوط به دوران گذشته باشند چه دوران معاصری که در آن زندگی می‌کنیم.

او گفت: زیبا، هیجان‌انگیز و گاهی دردناک هستند ولی ما امید به پیشرفت را لازم داریم. ‌آنچه را از سر گذرانده‌ایم و این خسران‌های بی‌سابقه را نباید فراموش کنیم اما نباید از یاد برد برای سینما و عشقی که به آن داریم نیز از پای ننشینیم و از یاد نبریم که ما را از روزگاران سخت گذر داده است.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر