پلیس می‌گوید‌ فیلم «سیلی خوردن آخوند» ساختگی بود و سازندگان به دنبال پناهندگی بودند

«فردی که در این ویدئو با لباس روحانی دیده می‌شود، در یک مغازه صافکاری در شمال تهران مشغول به کار است»

رئیس پلیس تهران:‌ «سازندگان ویدئو در حالی که به قصد فرار در حال آماده شدن برای سفر به غرب کشور و خروج بودند، دستگیر شدند»- منبع: رسانه‌های اجتماعی

رئيس پلیس تهران، ضمن «ساختگی» خواندن کلیپ ویدئویی که سیلی خوردن یک روحانی را نشان می‌دهد، گفت ویدئو را پدر و پسری ساخته‌اند که قصد تقاضای پناهندگی در یک کشور خارجی را داشتند.

حسین رحیمی، روز دوشنبه، ۳۰ فروردین ماه گفت‌:‌ «این پدر و پسر در حالی که قصد فرار از کشور را داشته و در حال آماده شدن برای سفر به غرب کشور و خروج بودند، دستگیر شدند.»

وبسایت خبری تابناک نوشته است فردی که در این ویدئو با لباس روحانی دیده می‌شود، در یک مغازه صافکاری در شمال تهران مشغول به کار است. به گزارش تابناک، جوانی که در کلیپ به روحانی سیلی می‌زند، «فرزند همین صافکار»‌ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ویدئوی مورد نظر که به تازگی در فضای مجازی فارسی منتشر و خبرساز شده، یک جوان درباره وضعیت اجتماعی و معیشتی جوانان به مرد روحانی که در حال عبور است اعتراض می‌کند و به او سیلی می‌زند. در فیلم فردی که لباس روحانی به تن دارد، به جوان می‌گوید: «بزن در گوشم.»

پیشتر خبرگزاری فارس گفت که این اتفاق در شهرستان کیاشهر رخ داده و گفت که یک جوان ۲۴ ساله در ارتباط با آن بازداشت شده است، هرچند فارس بعدا گفت که این فرد در ارتباط با یک مورد دیگر بازداشت شده بود.

این اولین بار نیست که ماموران پلیس و قضایی، شهروندان را به دلیل تهیه ویدئوهای انتشار یافته در رسانه‌های اجتماعی بازداشت می‌کنند.

قبلا در اواخر سال ۱۳۹۸ رئيس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ، از بازداشت پنج نفر به دلیل انتشار کلیپی خبر داد که با عنوان «بارش بادمجان»‌معروف شده بود.

این ویدئوی کوتاه که با فناوری جلوه‌های ویژه ساخته شده بود، نشان می‌داد که در تهران از آسمان بادمجان می‌بارد.

در فروردین امسال نیز ویدئوی کوتاهی منتسب به هجوم مردم به یک مرغداری در شهرستان نیکشهر، در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. انتشار این ویدئو که همزمان بود با افزایش قیمت مرغ و کمبود آن در بازار و در آن دیده می‌شود که مردم با حضور در یک مرغداری، مرغ‌های زنده را با خود می‌برند.

رئیس پلیس سیستان و بلوچستان، بعدا این فیلم را «غیرواقعی و جعلی» خواند و گفت که عامل انتشار آن دستگیر و به اتهام «تشويش اذهان عمومی» به مراجع قضایی معرفی شده است.

رئيس پلیس سيستان و بلوچستان همچنین به نقل از صاحب مرغداری گفت که ماجرای شلوغی «ارتباطی به سرقت مرغ نداشته و افراد با پرداخت پول مرغها را خریده بودند.»