مائورو: «کریستیانو رونالدو هرگز رهبر نبوده و نخواهد بود»

«کریستیانو هم‌تیمی‌هایش را همراه خود نمی‌کشد، همیشه می‌خواهد توپ را به او پاس دهند تا او گل بزند»

کریستیانو رونالدو، ستاره فوتبال - MARCO BERTORELLO / AFP

به گفته ماسیمو مائورو، هافبک پیشین، کریستیانو رونالدو «رهبر» نیست و تیم یوونتوس باید امسال تابستان در استفاده از او به عنوان یکی از اعضای کلیدی تیم، تجدیدنظر کند.

این مهاجم پرتغالی از زمان امضای قرارداد با تیم رئال مادرید در سال ۲۰۱۸، در ۱۲۶ بازی نزدیک به صد گل به ثمر رسانده است و در دو سال اول حضورش در این تیم عنوان قهرمانی سری «آ» را به دست آورد، اما در رساندن تیم به گام نهایی در اروپا برای پیروزی در لیگ قهرمانان، کمکی نکرده است.

به گفته مائورو، که در اواخر دهه ۸۰  در تیم یوونتوس بازی می‌کرد و عنوان قهرمانی لیگ را با آن باشگاه به دست آورد، رونالدو زیادی فردگرا است و نمی‌تواند منبع الهام اطرافیان خود باشد. او بیشتر از کار کردن روی تیم به صورت کل، انتظار دارد که آن‌ها تابع خواسته‌های او باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مائورو به مجله «گاتزتو دلو اسپرت» گفت: «رونالدو هیچ‌وقت در تیم‌هایی که در آن‌ها بازی‌ کرده، رهبر نبوده و نخواهد بود.»

«او مانند یک شرکت عمل می‌کند و گردش مالی، از موفقیت تیم برایش مهم‌تر است.»

«کریستیانو هم‌تیمی‌هایش را همراه خود نمی‌کشد، همیشه می‌خواهد توپ را به او پاس دهند تا او گل بزند. او بسیار فردگرا است، بازیکن تیمی نیست.»

در حالی که فابیو پاراتیچی گفته است «آینده بازیکن شماره ۷ تعیین شده» و او برای آخرین سال قراردادش در این باشگاه خواهد ماند، مائورو نیازی به ادامه دادن این روال نمی‌بیند. 

با توجه به این نکته که تیم یوونتوس در صحنه فوتبال اروپایی پسرفت کرده است (در سال ۲۰۱۷ به مرحله نهایی و سال بعد، پیش از پیوستن رونالدو به تیم، به مرحله کوارتر فینال رسیدند، اما از زمانی که کریستیانو وارد تیم شد، در ۱۶ مسابقه ۸ بازی حذفی متوالی داشته‌اند) بیانکونری، مربی سابق، خواستار جدایی او از تیم شده است. 

«از لحاظ نتایج، یوونتوس با او عملکرد بهتری نسبت به گذشته نداشته و حتی در لیگ قهرمانان عملکرد بدتری هم داشته است. به همین دلیل برای هر دو بهتر است که راه‌هاشان را از هم جدا کنند.» 

گرچه دستمزد کریستیانو در سن ۳۶ سالگی، حتی با توجه به توانایی او در گل زدن، برای اکثر باشگاه‌ها ممنوع است، اما رئال مادرید اشارات کوچکی به بازگشت او کرده‌ است.  

© The Independent

بیشتر از فوتبال