مت گالا با ماموریت نجات صنعت خوش‌پوشی آمریکا برمی‌گردد

اینستاگرام حامی مالی مراسم امسال است

سال ۲۰۲۰ در صنعت لباس، عرصه درخشش پیژامه‌ها و لباس‌های راحتی خانگی بود. حالا مت‌گالا، نوید بیدار شدن اژدهای درخشان و خوش‌نقش خوش‌پوشی و نمایش طراحی‌های نفس‌گیر را می‌دهد.

ستاره‌های دنیای هنر و سرگرمی امیدوارند نور فلاش دوربین‌ها بعد از یک سال، راهروهای منتهی به جشن مت‌گالا را روشن کند.

شب‌نشینی جمع‌آوری کمک مالی برای طراحان لباس و مُد در موزه متروپولیتن نیویورک و فرش قرمز مراسم مت‌گالا، دهه‌هاست که در اولین دوشنبه ماه مه برگزار می‌شود.

همه‌گیری کرونا باعث شد جشن سال گذشته به‌صورت محدود و مجازی برگزار شود اما امسال، با تغییراتی در زمان و نحوه اجرا، می‌توانیم امیدوار باشیم که مت گالا دوباره برپا خواهد شد.

بیش از یک سال خانه‌نشینی، صنعت خوش‌پوشی را به خواب سنگینی فرو برد. لباس‌های پر زرق‌وبرق مهمانی در کمد خانه‌ها و ویترین مغازه‌ها بدون آنکه پوشیده شوند، کهنه شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طراحان و دوزندگان در سال توقف جشن‌ها و لغو شدن فرش قرمزها سفارش جدیدی دریافت نمی‌کردند. حالا قرار است با حمایت مالی اینستاگرام دو مراسم مت گالا برگزار شود.

قسمت اول، با عنوان «در آمریكا: واژگان مد»، ۱۸ سپتامبر آغاز می‌شود. این نمایش سعی دارد با تمرکز بر روی گفتمان صنعت لباس و خوش‌پوشی، درباره زبان، ادبیات و واژگان عمومی پیرامون آن را بررسی كند.

 قسمت دوم، با عنوان «در آمریکا: گلچین مد» که قرار نیست زودتر از ۵ مه ۲۰۲۲ منتشر شود، «می‌خواهد روایت‌های مربوط به تاریخچه پیچیده مد» را بررسی کند.

هر دو مراسم به یک هدف جلو می‌روند و آن نجات صنعت لباس و پوشش آمریکا بعد از رکود بیش از یک سال گذشته است.

میزبان مراسم اول که قرار است در سپتامبر برگزار شود به‌طور رسمی اعلام‌نشده اما شنیده‌ها خبر از حضور اماندا گورمن می‌دهد.

این شاعر ۲۲ ساله که در مراسم تحلیف جو بایدن یک پالتوی زرد رنگ بلند پوشیده بود و موهایش را با یک سربند قرمز بسته بود شانس بالایی برای اجرای مراسم امسال دارد.

بعضی از ستاره‌هایی که در این مراسم شرکت خواهند کرد امسال همراهان قبلی خود را در کنارشان نخواهند داشت.

جنیفر لوپز به نامزدی دوساله‌اش با الکس رودریگز پایان داد. کیم کارداشیان هم در حال جدا شدن از همسرش کانیه وست است.

ستاره دو سال قبل مت گالا، لیدی گاگا بود که امسال با شرکت در ساخت فیلم «خانه گوچی» بیش از قبل درگیر داستان‌های این صنعت شده است. باید دید این تجربه جدید چه تأثیری روی هنرنمایی امسال او در مت گالا خواهد داشت.

بیشتر از فرهنگ و هنر