بارداری، دلیل شرکت نکردن مگان در خاکسپاری شاهزاده فیلیپ اعلام شد

مگان در مصاحبه با اپرا وینفری خانواده سلطنتی را به نژادپرستی متهم کرده بود

شاهزاده هری به تنهایی در مراسم خاکسپاری پدربزرگش شرکت می‌کند-AFP

کاخ باکینگهام اعلام کرد پزشک به مگان مارکل باردار توصیه کرده است که در شنبه آینده به مراسم خاکسپاری شاهزاده فیلیپ در کاخ ویندزور سفر نکند ولی همسرش، شاهزاده هری، در این مراسم شرکت خواهد کرد.

دوک ساسکس از منزل این زوج در ایالت کالیفرنیا پرواز خواهد کرد و طی سفر و هنگام اقامت خود از پروتکل‌های کووید-۱۹ پیروی خواهد کرد.

گفته می‌شود دوشس که فرزند دوم این زوج را باردار است تمام تلاش خود را کرد تا در این سفر همراه همسرش باشد ولی پزشکش به او این اجازه را نداد.

هری از زمان ترک مقام خود به عنوان عضو ارشد خاندان سلطنتی در بیش از یک سال گذشته، به بریتانیا برنگشته است.

همچنین، اولین باری خواهد بود که بعد از آن مصاحبه انفجاری با اپرا وینفری،‌ او حضوری با خانواده خود دیدار خواهد کرد،‌ مصاحبه‌ای که این زوج در آن خاندان سلطنتی را به نژادپرستی متهم کرده و اظهار داشتند وقتی مگان افکار خودکشی داشته این نهاد در حمایت از او ناکام بوده است.

در حال حاضر، به خاطر محدودیت‌های کووید-۱۹ حداکثر ۳۰ نفر می‌توانند در مراسم خاکسپاری شرکت کنند.

عزادارانی که از خارج از انگلستان می‌آیند باید به محض ورود و تا ۱۰ روز اول خود را قرنطینه کنند.

با این وجود، هری به خاطر دلایل مشفقانه می‌تواند قرنطینه خود در کاخ را ترک کرده تا در مراسم خاکسپاری شرکت کند. همچنین تحت طرح آزمایش برای رهایی، اگر پاسخ آزمایش او در روز پنجم منفی شود هم می‌تواند به قرنطینه پایان دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز شنبه، شاهزاده چارلز خارج از خانه گلاسترشایر خود در هایگرو به دوک ادینبرا ادای احترام کرد و به خبرنگاران گفت پس از درگذشت پدرش، خانواده او «عمیقا قدردان» حمایت مردم هستند.

او گفت: «پدر عزیزم فرد خیلی خاصی بود که به نظرم از تمام واکنش‌ها و چیزهایی که درباره او گفته شده بیش از همه شگفت‌زده می‌شد و از همین نقطه نظر باید بگویم که خانواده و من عمیقا قدردان تمام این حمایت‌ها هستیم».

او ادامه داد: «این حمایت‌ها باعث تسلی ما هنگام این فقدان بزرگ و این دوران خیلی غمگین می‌شود».

کاخ باکینگهام اعلام کرد مراسم سلطنتی خاکسپاری ۱۷ آوریل در مقبره سنت جورج در کاخ ویندزور برگزار می‌شود و آغاز آن با سکوتی یک دقیقه‌ای در سراسر کشور از ساعت ۳ عصر کلید خواهد خورد.

مراسم خاکسپاری از تلویزیون پخش خواهد شد و از عموم مردمی که می‌خواهند حضوری به شاهزاده ادای احترام کنند خواسته شده در خانه بمانند و از راهنمایی‌های ویروس کرونا پیروی کنند.

سخنگوی کاخ روز شنبه گفت: «خواست خانواده این است که مردم به پیروی از راهنمایی‌های موجود ادامه دهند تا خود و دیگران را ایمن نگه دارند».

او ادامه داد: «مراسم خاکسپاری والاحضرت شاهزاده پخش خواهد شد تا تمام مردمی که می‌خواهند را قادر سازد تا بخشی از این مراسم باشند، با ما عزاداری کنند و زندگی این فرد خارق‌العاده را جشن بگیرند».

گزارش‌های تکمیلی از آسوشیتدپرس 

© The Independent

بیشتر از زندگی