حقوق ۲۵۰۰ یورویی روحانیون ایرانی ناظر ذبح شرعی مرغ در ترکیه

شرایط اعزام ناظر ذبح شرعی از زبان یک روحانی در سفر ۸۵ روزه به برزیل

ناظران شرعی علاوه بر حقوق، مزایا و حق اسکان و غذا را جداگانه دریافت می‌کنند-عکس از انتخاب

حقوق ناظران شرعی واردات مرغ از ترکیه که از ایران اعزام می‌شوند، دو هزار و ۵۰۰ یورو (حدود ۷۱ میلیون تومان) در هر ماه تعیین شده است. این در حالی است که کف حقوق در ترکیه حدود ۴۰۰ یورو و متوسط حقوق ماهیانه حدود ۸۰۰ یورو است.

علاوه بر آن پذیرایی و تغذیه، اسکان ناظران شرعی و پشتیبانی و حمل و نقل آنها نیز منظور می‌شود.

بر اساس سندی که خبرگزاری فارس منتشر کرده است، مدیرعامل «مرکز حلال جهانی» در نامه‌ای به مدیران شرکت‌های واردکننده مرغ از ترکیه، هزینه‌های خدمات حلال ارایه شده این مرکز در خصوص تولید گوشت مرغ در ترکیه را اعلام کرده است.

در این نامه از شرکت‌های وارد‌کننده خواسته شده معادل ریالی هزینه پنج هزار یورویی «بازرسی اولیه و رجیستر» کشتارگاه برای صدور کد و گواهی حلال و هزینه ۹ یورویی صدور گواهی حلال به ازای هر تن را به یک حساب شبا و معادل یورویی هزینه ۲۵۰۰ یورویی اضافه‌کار و بهره‌وری ناظرین شرعی را به شماره حسابی در زیارت بانک ترکیه واریز کنند.

به دنبال کمبود مرغ و افزایش شدید قیمت آن، دستور واردات ۵۰ هزار تن مرغ به گمرک ابلاغ شده و ارز ترجیحی در نظر گرفته شده برای آن نیز ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در وب‌سایت موسسه جهانی حلال آمده که این موسسه در سال ۲۰۰۷ به‌منظور گسترش فرهنگ حلال تاسیس شد و دفتر آن در تهران در خیابان طالقانی جنب اتاق بازرگانی قرار دارد.

خبرگزاری اهل بیت از قول یکی از روحانیون ایرانی ناظر ذبح شرعی در سفری ۸۵ روزه به برزیل، شرایط کار و ویژگی‌های یک ناظر شرعی را بیان کرده است.

حجت‌الاسلام مهدی اعتمادی از طلاب حوزه علمیه قم اواخر تابستان ۱۳۹۹ در اوج همه‌گیری کرونا در ایران و برزیل به عنوان ناظر ذبح شرعی در سفری سه ماهه به برزیل می‌رود.

بر اساس این گزارش شرایط ناظر ذبح شرعی برای اعزام به خارج، شرط سنی ۳۵ سال، داشتن سطح سه حوزه و متاهل بودن است.

افراد دارای شرایط در امتحان شفاهی و دوره‌های آموزشی در تهران و یکی از کشتارگاه‌ها شرکت‌ می‌کنند و در پایان دوره در آزمون کتبی یک «مقاله» ارایه می‌دهند.

مهدی اعتمادی در این یادداشت می‌نویسد که همراه تیمی شش نفره به برزیل سفر کرده بود و او به کشتارگاهی در شهر «پرنیبا» اعزام می‌شود که رئیس آن ایرانی و اهل شیراز بوده است.

اعتمادی در یادداشت‌های خود به راننده شخصی اشاره می‌کند و اینکه به کامپیوتر که لازمه انجام کار بوده آشنایی نداشته است. او همچنین می‌گوید که برخی ذابح‌های ایرانی در برزیل نیز همسر برزیلی اختیار کرده و اقامت گرفته‌اند.

او اشاره می‌کند که طبق نظر رهبر جمهوری اسلامی و مراجع تقلید «آلت ذبح» باید آهن باشد و ناظر شرعی اعزامی از ایران باید از طلاب باشد. در حالی که در بحث نظارت کشورهای دیگر به جز مصر هیچ شرکت یای موسسه اسلامی دیگری ناظر شرعی نداشت و «ذابح» اختصاصی داشت.

اعتمادی در بخش دیگری از یادداشت‌ها به اقامت در بهترین هتل‌های برزیل و امکانات خوب اشاره می‌کند که با نامه منتشر شده در مورد حقوق و مزایای ناظران ذبح شرعی در ترکیه همخوانی دارد. حقوق و مزایایی که ده‌ها برابر حقوق کارگران و کارمندان و چند برابر حقوق متخصصان و مهندسان با سال‌ها سابقه تحصیل و اشتغال در ایران است.

بیشتر از جهان