از ترس نداشتن مدرک، شماری از قربانیان ال‌پاسو، خدمات پزشکی دریافت نمی‌کنند

نگرانی از این‌که «به بیمارستان نروی چرا که ممکن است برای همیشه از خانواده‌ات جدا شوی، نباید واقعیت زندگی هیچ شخصی باشد.»

مراسم دعا و شمع‌افروزی به یاد قربانیان تیراندازی، شهر ال پاسو 

Mark RALSTON / AFP

بعضی از قربانیان تیراندازی در فروشگاه والمارت شهر ال‌پاسو در ایالت تگزاس، از دریافت خدمات پزشکی سر باز می‌زنند چرا که به نظر می‌رسد نگران وضعیت مهاجرتی خود هستند.

سه هفته پیش، ماموران مهاجرت و گمرگ ایالات متحده در راستای دستور دونالد ترامپ برای مقابله با مهاجران فاقد مدرک، به خانه مهاجران غیرقانونی یورش بردند.

جولیت کایم، کارمند سابق وزارت امنیت کشور ایالات متحده به سی‌ان‌ان گفت: «این یک نگرانی جدی است. اکنون افرادی وجود دارند که هنوز به خانواده‌های خویش باز نگشته‌اند و افراد مجروح دیگری نیز هستند که به خاطر وضعیت مهاجرتی خود از مراجعه به بیمارستان خودداری می‌کنند. این مساله‌ای است که ال‌پاسو باید به سرعت آن را حل کند.»

مقامات اظهار داشته‌اند که در حال بررسی تیراندازی در مرکز خریدی در شهر مرزی تگزاس به عنوان جرمی نشات‌گرفته از نفرت علیه اقلیت‌های نژادی هستند. سه شهروند مکزیکی در میان ۲۰ مقتول این تیراندازی بودند.

مقامات گشت مرزی سعی دارند به مردم امنیت خاطر دهند که هیچ‌گونه اِعمال قوانین مهاجرتی در بیمارستان‌ها و پناهگاه‌ها صورت نخواهد گرفت. کوین مک‌آلن، وزیر فعلی امنیت کشور، گفت: «ال‌پاسو محل استقرار بسیاری از کارمندان و ماموران این وزارتخانه است. ما در حمایت از خانواده‌ها و اجتماعات‌شان به آنها می‌پیوندیم.»

بسیاری از مردم نسبت به تضمین داده شده توسط گشت مرزی تردید داشته و مقامات را به انجام کارهای «غیرانسانی» محکوم می‌کنند. پستی در شبکه‌های اجتماعی می‌نویسد: «من دائم به افراد بدون مدرکی فکر می‌کنم که اکنون در ال‌پاسو مجروح شده ولی به خاطر موقعیت مهاجرتی خود از دریافت خدمات پزشکی خودداری می‌کنند. نگرانی از رفتن به بیمارستان چرا که می‌ترسید ممکن است برای همیشه از خانواده خود جدا شوید نباید واقعیت زندگی هیچ شخصی باشد.»

گرگ الن، رییس‌پلیس ال‌پاسو گفت مقامات در حال بررسی این مساله هستند که انگار فرد مظنون درست قبل از تیراندازی مانفیستی نژادپرستانه ضد مهاجران در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.

فرد مظنون به تیراندازی پاتریک کروسیوس ۲۱ ساله است که برای انجام این اقدام وحشتناک بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را از خانه خود در دالاس تا مرکز فروش ال‌پاسو رانندگی کرده بود.

ماهانه ده‌ها هزار نفر از خانواده‌های آمریکای مرکزی، از مرز ایالات متحده گذشته و بسیاری از آنان تقاضای پناهندگی می‌دهند. به‌رغم سیاست‌های سخت‌گیرانه آقای ترامپ درباره مهاجرت، شمار این مهاجرین روندی رو به رشد داشته است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/news

© The Independent

بیشتر از جهان