دبی زنانی را که برهنه روی بالکن عکس گرفتند اخراج می‌کند

وزارت خارجه اوکراین تایید کرد که یازده تن از این زنان، شهروند آن کشور هستند

 زنان برهنه روی بالکن یکی از برج های دبی عکس گرفته بودند - KARIM SAHIB / AFP

مقامات دبی می‌گویند گروه زنانی که عکس‌های برهنه آن‌ها منتشر شده است، از این امیرنشین اخراج خواهند شد. 

این گروه که تصور می‌شود شامل ۱۴ زن باشد، پس از آن که تصویر برهنه‌شان بر بالکنی در بندرگاه دبی در فضای مجازی منتشر شد، به دلیل تخطی از قوانین عفاف اجتماعی امارات بازداشت شدند.

احتمال می‌رفت که مجرمان به علت تخطی از قانون عفاف امارات متحده هریک به پرداخت جریمه نقدی و تا شش ماه حبس محکوم شوند، اما دادستان کل دبی روز سه‌شنبه گفت آنان در عوض اخراج خواهند شد.

وزارت خارجه اوکراین تایید کرده است که یازده تن از متخلفان شهروند آن کشور هستند. اولگ نیکولنکو، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین، گفت که زنان مذکور به دلیل «تخطی از  ضوابط اخلاق عمومی» بازداشت شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نه اوکراین و نه امارات متحده عربی هویت این زنان را فاش نکرده‌اند.

در نظام قضایی دبی، اخراج سریع افراد امری نادر است. معمولا چنین مواردی یا در دادگاه بررسی می‌شود، یا پیش از اقدام به اخراج، در مورد آن حکم صادر می‌شود. 

یک مرد روس نیز در ارتباط با این واقعه بازداشت شده است، اما هنوز معلوم نیست که آیا او عکاس حرفه‌ای بوده یا صرفا فردی بوده که از بالکن مجاور از زنان برهنه عکس گرفته و آن را در فضای مجازی به اشتراک گذاشته است.

به گزارش نشریه «تایمز»، بسیاری از مدل‌ها پیش‌تر به منظور عکسبرداری برای مجله «پلی بوی» اوکراین دست به مسافرت جمعی زده‌اند.

ولاد ایواننکو، سردبیر آن نشریه، در مورد واقعه عکسبرداری در دبی اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

کسانی که (در آن واقعه) دخالت داشته‌اند از امارات متحده عربی اخراج خواهند شد. هیچ‌گونه اظهارنظر دیگری در این مورد نخواهد شد.

- دفتر مطبوعاتی دبی (@دی اکس بی مدیا آفیس) ۶ آوریل ۲۰۲۱

پلیس دبی می‌گوید این گروه به دلیل ویدیوی «خلاف عفتی» بازداشت شده‌اند که (موضوع آن) در ماده ۳۶۱ قانون مجازات فدرال در امارات متحده عربی گنجانده شده است.

پلیس دبی ضمن اعلام خبر بازداشت‌ها در روز شنبه، علیه «چنین رفتار غیرقابل قبولی که معرف ارزش‌ها و اخلاقیات جامعه اماراتی نیست» هشدار داد.

شهر دبی سخت در میان شخصیت‌های پرنفوذ شبکه‌های اجتماعی و مدل‌هایی که تصاویرشان را در مجلل‌ترین هتل‌های جهان به اشتراک می‌گذارند، محبوب است.

اما پیش‌تر نیز اتباع خارجی به دلیل شکستن قوانین سختگیرانه رفتار و گفتار اجتماعی که اساس آن قوانین شرع اسلامی است، به زندان افتاده‌اند.

در نوامبر گذشته،  امارات به منظور جذب سرمایه و گردشگران خارجی، قوانین خود را در مورد صرف الکل، طلاق، و همزیستی زوج‌های غیرمزدوج تسهیل کرد.

اما قوانین مرتبط با فساد اخلاقی همچنان در قانون مجازات فدرال باقی مانده است. مجازات مالکیت و نشر عکس و ویدیوهای خلاف عفت، حبس و پرداخت جریمه نقدی است.

گزارش‌های تکمیلی از خبرگزاری ها  

© The Independent

بیشتر از جهان