امارات برای اولین بار اجازه صد در صد مالکیت به خارجی‌ها می‌دهد

اقدام دولت امارات متحده عربی برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی به ویژه در بخش تولید است

اصلاحات مربوطه به مالکیت خارجی تا شش ماه آینده اجرایی خواهد شد- GIUSEPPE CACACE / AFP

دولت امارات متحده عربی فهرستی از ۱۲۲ فعالیت اقتصادی را اعلام کرد که مشمول مجوز صد در صد مالکیت خارجی می‌شوند.

به گزارش خلیج تایمز، در تصمیم‌نامه‌ای که دولت امارات منتشر کرد، فهرست بخش‌ها و فعالیت‌های اقتصادی که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در آنها مجاز و مالکیت کامل ممکن خواهد بود را منتشر کرد.

این فهرست شامل بخش‌های زیربنایی از جمله کشاورزی، تولید، ترابری و انبارسازی، سفر و خدمات غذایی، اطلاعات و ارتباطات، دانش و فناوری، بهداشت، آموزش و پرورش، هنر و سرگرمی، و ساخت و ساز است.

بنا بر این گزارش، تصمیم‌نامه دولت همچنین شرایط سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی را در فناوری‌های نوین، مشارکت در پژوهش و توسعه، و مطابقت با مقررات صدور مجوز شرکت‌های اماراتی را مشخص کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این فهرست فعالیت‌هایی از قبیل تولید اسباب بازی، وسایل ورزشی، لوازم برقی، خدمات مشاوره، تبلیغات، عکاسی، احداث بنا، خدمات ترجمه، تحصیلات ابتدایی، متوسطه و عالی، مدیریت هتل، رستوران، بیمارستان و گرو‌ه‌های موسیقی به چشم می‌خورد.

خیلج تایمز به نقل از راجو منون، مدیر یک شرکت مشاوره بازرگانی، نوشت: «تولید ستون فقرات هر کشوری است ولی در امارات به دلیل ماهیت پروژه‌های سرمایه‌بر و محدودیت‌های قانونی مالکیت، شکوفا نشده‌ است. سرمایه‌گذار همیشه از نظر قانون سهامدار جزء است که کار سرمایه‌گذاری را دشوار می‌کند.»

همزمان، روزنامه «دنشنال»، وابسته به دولت امارات متحده عربی، گزارش داد که اصلاحات مربوطه به مالکیت خارجی تا شش ماه آینده اجرایی خواهد شد.

امارات متحده چند هفته پیش اصلاحاتی در نظام قضایی اسلامی خود انجام داد که به زوج‌های غیرمتاهل اجازه هم‌خانگی می‌دهد، محافظت از زنان را بیشتر می‌کند و محدودیت‌های موجود در مورد مصرف الکل را کاهش می‌دهد.

بیشتر از جهان