کیتلین جنر، نامزدی در انتخابات فرمانداری کالیفرنیا را بررسی می‌کند

کیتلین جنر در سال ۲۰۱۵، رسما در مجله «ونیتی فیر» اعلام کرد که عمل جراحی تغییر جنسیت انجام داده است

کیتلین جنر در سال ۲۰۱۸، دیدگاهی برای نشریه واشنگتن پست نوشت و از نحوه اداره امور تراجنسیتی به دست ترامپ انتقاد کرد - Chelsea Guglielmino / AFP

بنا به گزارش‌ها، کیتلین جنر ظاهرا در حال بررسی نامزد شدن برای انتخابات فرمانداری ایالت کالیفرنیا است.

به گزارش نشریه اکسیوس که این اتفاق را خبری کرد، خانم جنر در حال صحبت با مشاوران سیاسی است و کارولین رن، تامین‌کننده منابع مالی حزب جمهوری‌خواه، نیز در حال کمک به او است.

خانم رن پیش‌تر در کمیته «پیروزی ترامپ» نقش داشت که کمیته‌ای مشترک برای تامین منابع مالی ستاد انتخاباتی ۲۰۲۰ دونالد ترامپ بود. او همچنین از دست‌اندرکاران گردهمایی دونالد ترامپ در ۶ ژانویه بود که اندکی بعد از سخنرانی رئیس جمهوری، به حمله شورشیان به مجلس ایالات متحده انجامید.

خانم جنر ظاهرا از طریق کارهای خود برای صندوق اتحاد آمریکایی که یک سازمان غیرانتفاعی حزب جمهوری‌خواه برای مسایل جامعه رنگین‌کمانی است، با خانم رن آشنا شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم جنر اولین بار با پیروزی در رشته دو و میدانی ده‌گانه المپیک ۱۹۷۶ توجهات ملی را به خود جلب کرد. بعدتر نیز به پای ثابت سریال واقع‌انگارانه «همپای خانواده کارداشیان» تبدیل شد. در سال ۲۰۱۵، او رسما در مجله «ونیتی فیر» اعلام کرد که عمل جراحی تغییر جنسیت انجام داده است و اسم منتخب جدید خود را علنی کرد.

این خبر در حالی مطرح می‌شود که گوین نیوسام، فرماندار فعلی کالیفرنیا، ممکن است با انتخاباتی زودهنگام مواجه شود، چرا که جمهوری‌خواهان خشمگین از سیاست‌های مهاجرتی و مالیاتی فرماندار، خواستار عزل او شده‌اند. این تلاش طی هفته‌های اخیر و به دلیل انتقادات از نحوه اداره بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ به دست فرماندار، تقویت نیز شده است.

در سال ۲۰۱۸، خانم جنر دیدگاهی برای نشریه واشنگتن پست نوشت و در آن از نحوه اداره امور تراجنسیتی به دست ترامپ انتقاد کرد. او نوشت: «واقعیت این است که جامعه تراجنسیتی بی‌وقفه مورد حمله این رئیس جمهوری قرار گرفته است.»

او ادامه داد: «رهبر این کشور نشان داده است که هیچ احترامی برای جماعتی که همینک نیز به حاشیه رانده شده‌اند و سختی می‌کشند، قایل نیست. او کرامت انسانی ما را نادیده گرفته است. او به عزت نفس ما توهین کرده است. او افراد تراجنسیتی را به مهره‌هایی سیاسی تبدیل کرده و با ما با خصومت برخورد می‌کند تا از حمایت و شور بیشتری از طرف دست‌راستی‌ترین طیف حزب خود برخوردار شود. او ادعا می‌کند که سیاست‌های ضد تراجنسیتی او با هدف «حفاظت از کشور» اتخاذ شده‌اند. این سیاست‌ورزی به بدترین نحو، و حرکتی ناپذیرفتنی است. این کارها ناراحت‌کننده هستند و عمیقا خود مرا آزار داده است.»

© The Independent

بیشتر از جهان