مال‌باختگان معترض راه‌های گمرک اسلام قلعه و تورغندی را بستند  

در آتش‌سوزی اخیر بیش از هزار کامیون و تانکر از بین رفت. این آتش‌سوزی میلیون‌ها دلار خسارت برجا گذاشت

مال‌باختگان از دولت خواسته‌اند خسارت آنها را بپردازد - رسانه‌‌های اجتماعتی

رانندگان و مالباختگان آتش‌سوزی اخیر در گمرک اسلام‌قلعه هرات در مرز ایران، در یک حرکت اعتراضی، شاهراه هرات-اسلام‌قلعه و گمرک تورغندی را به روی خودروها بستند.

این اعتراض که از دیروز شروع شد،‌ همچنان ادامه دارد.

در آتش‌سوزی گسترده یاد شده که در ۲۵ بهمن سال گذشته در گمرک اسلام قلعه در مرز ایران رخ داد، بیش از هزار تانکر و کامیون در آتش سوختند.

اتاق بازرگانی و صنایع هرات اعلام کرده است که از بین رفتن ماشین‌های پر از کالاهای تجارتی و مواد سوختی، صدها میلیون دلار خسارت بر جای گذاشته است.

معترضان می‌گویند با گذشت ۵۰  روز از این آتش‌سوزی که میلیون‌ها دلار خسارت روی دستشان گذاشته، دولت افغانستان برای جبران خسارت آن‌ها هیچ اقدامی نکرده است.

معترضان هشدار داده‌اند تا زمانی که خواسته‌هایشان برآورده نشود، به اعتراض خود ادامه می‌دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چند روز پس از آتش‌سوزی در مرز ایران که بزرگ‌ترین آتش‌سوزی در سال‌های اخیر بود، دولت افغانستان هیئتی را به ریاست وزیر حوادث برای بررسی این حادثه به هرات فرستاد، اما نتایج تحقیقات این هیئت تاکنون روشن نشده است.

مقام‌های محلی هرات تایید می‌کنند که این هیئت، گزارش نهایی خود را به دولت مرکزی انتقال داده، اما دولت مرکزی تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده است.

بستن شاهراه هرات و اسلام‌قلعه که از مناطق مهم تجاری افغانستان به حساب می‌آید، خسارات اقتصادی هنگفتی برای این کشور به بار خواهد آورد.

وحید قتالی، والی هرات، از معترضان خواست که به تحصن خود پایان دهند و شاهراه را باز کنند. او تاکید کرد به همه ابعاد این حادثه رسیدگی می‌شود.

بصیر آرین، یکی از نمایندگان کامیونداران معترض، برآورد کرده است که یک هزار و ۲۵۴ خودرو به ارزش ۵۰ میلیون دلار در این آتش‌سوزی نابود شده و هشدار داده است که تا زمانی که دولت برای جبران خسارت کاری نکند، تحصن آن‌ها ادامه خواهد داشت و شاهراه اسلام قلعه و شاهراه هرات-تورغندی، بسته خواهند ماند.