معامله ۲۲ میلیارد دلاری ارتش آمریکا و مایکروسافت

سیستم تلفیق بصری واقعیت افزوده به سربازان کمک می‌کند تا اهداف و خطرات را ردیابی کنند

این سیستم می‌تواند «در جبهه‌های نبردی که به طور فزاینده شهری، متراکم، تاریک و غیرقابل پیش‌بینی می‌شوند» به نیروهای ارتش کمک کند- Bridgett SITER / US ARMY / AFP

شرکت مایکروسافت برنده معامله‌ای به ارزش تقریبی ۲۲ میلیارد دلار برای تأمین «هدست‌»های (headset) واقعیت افزوده ارتش ایالات متحده شده است.

فناوری «هولولنز» این شرکت که روی سر نصب می‌شود در اصل برای صنایع بازی‌های ویدیویی و سرگرمی طراحی شده بود.

به گفته پنتاگون، سیستم تلفیق بصری واقعیت افزوده به سربازان کمک می‌کند تا آگاهی‌شان را از محیط اطراف خود بالا ببرند و اهداف و خطرات را ردیابی کنند.

کاربران با هدست‌های اِی-آر به جای دنیای واقعی اطرافشان تصاویر مجازی واقعیت افزوده را می‌بینند و این هدست‌ها با حرکت دست یا فرمان صوتی قابل کنترل هستند.

مقامات مایکروسافت گفته‌اند که این سیستم می‌تواند دوربین حرارتی دید در شب و تشخیص چهره را ادغام کند، تجزیه و تحلیل در زمان واقعی را در جبهه‌های نبرد فراهم سازد و برای عملیات نجات گروگان‌ها «دوقلوی دیجیتال» ساختمان‌ها را ایجاد کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق اظهارات مقامات ارتش، این فناوری سال گذشته در «فورت پیکت» در ایالت ویرجینیا مورد آزمایش قرار گرفت.

به گفته آن‌ها، این سیستم می‌تواند «در جبهه‌های نبردی که به طور فزاینده شهری، متراکم، تاریک و غیرقابل پیش‌بینی می‌شوند» به نیروهای ارتش کمک کند.

سربازان آزمایش سیستم مایکروسافت را در سال ۲۰۱۸ و طی معامله‌ای ۴۸۰ میلیون دلاری آغاز کردند.

حال این شرکت قراردادی ۲۱.۸۸ میلیارد دلاری منعقد کرده که بیش از ۱۲۰ هزار سرباز را در نیروی نبرد تن‌به‌تن ارتش مجهز خواهد کرد.

در سال ۲۰۱۹ گروهی از کارگران مایکروسافت با این استدلال که فناوری مزبور میدان‌های نبرد را به بازی‌های ویدیویی تبدیل خواهد کرد، خواستار لغو معامله نخست این شرکت شدند.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی