برگزاری مراسم سیزه به‌در ممنوع شد

حسن روحانی: با استفاده از اطلاعات و ردیابی‌ها باید با ناقضان قرنطینه برخورد جدی صورت گیرد

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، معاون استاندار تهران، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ و معاون وزیرکشور، سیزده به‌در را ممنوع اعلام کردند. به گفته حسن روحانی، حضور در پارک‌ها و اماکن تفریحی عمومی شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است و باید اقدامات فوری برای جلوگیری از موج جدید بیماری انجام شود. معاون امنیتی، انتظامی استانداری تهران نیز همزمان از ممنوعیت دورهمی و تجمع در بوستان‌ها و فضاهای سبز تهران در روز طبیعت خبر داده ‌است.

حمیدرضا گودرزی، رئیس کمیته امنیتی، انتظامی ستاد مدیریت بیماری کرونا استان تهران نیز در تشریح ممنوعیت تجمع و دورهمی در روز طبیعت گفته است ممنوعیت تجمع در روز طبیعت به نیروی انتظامی، فرمانداران، شهرداران و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده ‌است.

به گفته او تجمع در بوستان‌ها و فضای سبز در روز طبیعت ممنوع است و شهرداری‌ها، نیروی انتظامی و صداوسیما همانند سال گذشته باید برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حسن روحانی در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به گزارش‌های دریافتی از نقض قرنطینه از سوی بیماران در برخی استانها، تاکید کرده است که برخورد جدی و قانونی با کسانی که قرنطینه را نقض می‌کنند ضروری و لازم است و با استفاده از اطلاعات و ردیابی‌ها باید با ناقضان قرنطینه برخورد جدی صورت گیرد. به گفته رئیس جمهور ایران، پیشنهاد قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص دستورالعمل مرتبط با روز طبیعت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و مقرر شده تا تجمعات در روزسیزدهم فروردین، در اماکن تفریحی عمومی در شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع اعلام شود.

محدودیت‌های سیزدهم فروردین از زبان فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ نیز اعلام شده ‌است. حسین رحیمی، گفته در روز سیزدهم فروردین هرگونه حضور در پارکها ممنوع است و نیروی انتظامی با همکاری شهرداری ورودی تمام پارکها و بوستانها را مسدود کرده‌اند. او با اشاره به شرایط نارنجی کرونایی شهر تهران همچنین اضافه کرده است: «از مردم توقع داریم که از توقف مقابل پارکها و تفرجگاه‌ها خودداری کنند.»

پیشتر ممنوعیت برگزاری و یا دورهمی‌های سیزده بدر در استانهای مختلف محل شک بود.  

روز چهارشنبه سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا، ممنوعیت تردد خودروها در سراسر کشور از مقابل خانه در روز ۱۳ فروردین را شایعه خواند و آن را رد کرد. این در حالی بود به گفته کابران در فضای مجازی، پیام «ممنوعیت تردد خودروها در سراسر کشور از مقابل خانه در روز سیزده به‌در» مطرح شده بود، سرهنگ جهانی گفته بود این موضوع از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تکذیب می‌شود.

پیش از این تکذیب، تیمور حسینی، جانشین پلیس راهور ناجا در یک گفت‌وگوی تلویزیونی از اعمال محدودیت تردد در شهرهای تهران و کرج خبر داده و گفته بود از سه‌شنبه، دهم فروردین، ورود خودروهای غیر بومی به تهران و کرج و خروج خودروهای بومی از این شهرها ممنوع است و بی‌توجهی نسبت به این محدودیت‌ها شامل جریمه ۵۰۰ هزارتومانی خواهد بود.

او گفته بود که براساس ابلاغیه وزارت بهداشت، این دو شهر در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند و باید محدودیت تردد را در این شهرها اعمال کرد.

با گفته‌های روز چهارشنبه حسن روحانی رئیس جمهور ایران مشخص شده است که مردم نمی‌توانند در روز سیزده فروردین در مراکز تفریحی و بوستانهای شهر حضور داشته باشند. این دومین نوروزی است که به دلیل شیوع کرونا، مردم در ایران مجاز به برگزاری مراسم سیزده بدر یا روز طبیعت در کشور نیستند.

در پی سفرهای نوروزی شیوع کرونا در ایران بار دیگر افزایش یافته و کشور را با موج چهارم کرونا روبرو کرده است.

بیشتر از جهان