برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره فیلم «ترایبکا» در فضای باز

جشنواره ترایبکا سال گذشته به دلیل همه‌گیری کرونا لغو شد

این جشنواره قرار است از نهم تا بیستم ژوئن برگزار شود-Rob Kim/Getty Images for Tribeca Film Festival/AFP

جشنواره ترایبکا، برنامه‌های خود را برای بازگشت حضوری این مراسم به مناسبت بیستمین سالگرد آن، اعلام کرد. این جشنواره قرار است از نهم تا بیستم ژوئن برگزار شود.

رابرت دنیرو، از بنیانگذاران این جشنواره، با صدور بیانیه‌ای گفت: «با خروج شهر نیویورک از سایه کووید-۱۹، به نظر می‌آید وقت آن رسیده است که دوباره افراد را برای جشنواره‌ای حضوری به مناسبت بیستمین سالگرد ترایبکا دور هم گرد آوریم.» جشنواره ترایبکا سال گذشته به خاطر شیوع بیماری عالم‌گیر کرونا لغو شد.

این مراسم ۱۲ روزه، امسال عمدتا در فضای باز برگزار می‌شود و دست اندرکاران مراسم قرار است با اداره بهداشت ایالت نیویورک همکاری کنند تا مطمئن شوند در تمام مراسم‌ها پروتکل‌های ایمنی کووید-۱۹ رعایت می‌شود.

به گزارش ورایتی، پخش فیلم‌ها و بحث درباره آن در سراسر پنج محله نیویورک در اماکنی از جمله کاخ بروکفیلد نیویورک، پشت‌بام پیر ۵۷، پارک بتری، باغ هادسون یاردز، فروشگاه امپایر در استاتن آیلند و مرکز متروتک در بروکلین برگزار خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جشنواره ترایبکا همچنین فیلم‌هایی را برای ساکنان محلی در تمام محلات شهر نیویورک روی صفحه نمایشی ۱۳متری ساخته شده از ال‌ای‌دی، پخش خواهد کرد. این جشنواره،  جون‌تینت (۱۹ ژوئن- از تعطیلات آمریکا به نام روز آزادی، روز خواندن اعلامیه آزادی بردگان ) را که مصادف با آخرین شب برگزاری است، هم گرامی می‌دارد.

برنامه‌های جشنواره ترایبکا در همکاری با طرح پاپس‌آپ نیویورک که اقدامی برای بازگرداندن مراسم تفریحی زنده به این شهر است، برگزار می‌شود.

جین رزنتال، از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت ترایبکا و جشنواره ترایبکا گفت: «ترایبکا مجمعی متشکل از مصمم‌ترین و بااستعدادترین راویان داستان روی کره زمین است. در ۲۰ سال گذشته، جمع خالقان و شرکای ما به یک خانواده تبدیل شده‌اند. در تابستان جاری هیجان داریم که خانواده ترایبکا را دوباره گرد هم جمع کنیم و این جشنواره را به مرکز مراسم تفریحی زنده در سراسر محلات شهر نیویورک تبدیل کنیم»

در سال جاری، دیگر جشنواره‌های عمده فیلم از جمله ساندنس، جشنواره جنوب از جنوب غربی و جشنواره فیلم بین‌المللی برلین، بیشتر به طور مجازی برگزار شدند. البته لازم به ذکر است جشنواره فیلم کن که معمولا در ماه مه در فرانسه برگزار می‌شد قرار است امسال به طور حضوری در ماه ژوئیه برگزار شود.

© The Independent

بیشتر از فیلم