نفر شماره دو القاعده در افغانستان کشته شد

در ولایت خوست ۱۷ تن از افراد کلیدی شبکه‌ حقانی گروه کشته شدند

یکی از جنگجویان دستگیرشده در افغانستان در هفته گذشته-NOORULLAH SHIRZADA / AFP

ریاست امنیت ملی افغانستان اعلام کرد در یک «عملیات نیروهای ویژه» در ولایت غزنی افغانستان، نفر شماره دوم شبکه القاعده کشته‌شده است.

این شخص که نیروهای امنیتی، او را فرمانده ارشد گروه القاعده در شبه‌قاره هند می‌دانستند، ابومحسن المصری نام دارد. القاعده تاکنون به این خبر واکنشی نشان نداده است.

همچنین این نهاد، از کشته شدن یک عضو برجسته دیگر القاعده و یک فرمانده طالبان به نام‌های حمزه مهاجر و ابومحمد التاجیکی نیز خبر داد. این دو در ولایت پکتیکا کشته شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در موازات مذاکرات استانبول، عملیات نظامی بر علیه گروه‌های مسلط در افغانستان ادامه دارد.

در تازه‌ترین عملیات، امروز، چهارشنبه، ریاست عمومی امنیت ملی در توییتی اعلام کرد که نیروهای عملیاتی ویژه، در ولایت خوست ۱۷ تن از افراد کلیدی شبکه‌ حقانی از جمله سبیل حمدی سرکرده‌ی این گروه را کشتند.

اکنون‌که مشخص‌شده نیروهای نظامی آمریکایی در تاریخ تعیین‌شده قبلی، اول ماه مه، افغانستان را ترک نخواهند کرد، این نگرانی وجود دارد که درگیری‌های خون‌بار در افغانستان شدیدتر شود. از سوی دیگر طالبان که تهدید کرده‌اند در صورت خارج نشدن آمریکا، به صحنه نبرد بازخواهند گشت، از برگزارکننده‌های نشست استانبول خواستند تا این نشست را به بعد از ماه رمضان موکول کنند.

بیشتر از جهان