بلینکن: آمریکا در برابر نقض حقوق بشر در هیچ جای دنیا ساکت نخواهد ماند

چین، میانمار، نیکاراگوئه، کوبا و زیمبابوه از ناقضان اصلی حقوق بشر اعلام شدند

بلینکن گفت هر کشوری بخواهد حقوق بشر را نقض کند، آمریکا با قدرت در برابرش خواهد ایستاد - Mandel Ngan/Pool via REUTERS

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز سه‌شنبه، انتشار قریب‌الوقوع گزارش سالانه حقوق بشر این وزارتخانه در سال ۲۰۲۰ را اعلام کرد.

او گفت که سیاست دولت جو بایدن این است که در برابر نقض حقوق بشر در سراسر دنیا سکوت نکند. او افزود که برخی از بخش‌های مهم گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا – از جمله در زمینه حقوق جنسی و تولید مثل زنان – در دولت دونالد ترامپ از این گزارش حذف شدند که از امسال دوباره افزوده خواهند شد.

آقای بلینکن گفت که هر کشوری به هر طریق بخواهد حقوق بشر را نقض کند، آمریکا با قدرت در برابرش خواهد ایستاد. او به عنوان نمونه، از واکنش بین‌المللی به وضعیت اویغورهای چین یاد کرد و بر اهمیت هماهنگی آمریکا با متحدانش تاکید نهاد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر خارجه آمریکا در باره وضعیت میانمار گفت که مردم این کشور با حکومت نظامی مخالف‌اند، و آمریکا با متحدانش در سراسر جهان راههای مختلف برای مقابله با نقض حقوق بشر در این کشور را در دست بررسی دارد که ممکن است شامل تحریم شرکت‌هایی باشد که در میانمار سرمایه‌گذاری می‌کنند.

در مقدمه گزارش سالانه حقوق بشر وزارت خارجه ایالات متحده که سه‌شنبه در وبسایت این وزارتخانه منتشر شد، به طور مشخص به کشورهای چین، میانمار، نیکاراگوئه، کوبا و زیمبابوه اشاره شده است.

بیشتر از جهان