فائزه هاشمی: ترجیح می‌دهم با خود آقای خامنه‌ای مناظره کنم

«مواضع پوپولیستی و ایستادن در برابر رهبری دلیل محبوبیت احمدی‌نژاد است»

فائزه هاشمی در مصاحبه با برنامه «تنگنا» از مجموعه رسانه‌ای دیدار، در پاسخ به این سؤال که چه کسی را به مناظره دعوت می‌کنید گفت که من ترجیح می‌دهم با خود آقای خامنه‌ای به‌صورت رو در رو در مورد سیاست داخلی و به خصوص در مورد سیاست خارجی گفتگو کنم تا شاید اثر بگذارد و بتوان اصلاحی در کشور ایجاد کرد.

او در مورد اصلاح‌طلبان و حزب کارگزاران سازندگی گفت که آنها برخلاف ادعاها در درون احزاب خود دموکرات نیستند. وی با اشاره به لیست شورای شهر گفت که این لیست که توسط شورای‌عالی اصلاح‌طلبان ارائه شد، از قبل مهندسی شده بود. اصول‌گرایان انتخابات را توسط شورای نگهبان مهندسی می‌کنند و اصلاح‌طلبان با ارائه لیست‌ها.

خانم هاشمی همچنین در مورد آرایی که در مجلس پنجم کسب کرده صادقانه اظهار داشت: دختر هاشمی رفسنجانی بودن و حملات انصار حزب‌الله علیه حمایت من از دوچرخه‌سواری زنان بر رسیدن به سمت‌های مختلف ورزشی و رسیدن به نمایندگی مجلس تأثیرگذار بود. او تأکید کرد: من را به این دلیل انتخاب کردند که از ارتباطم با پدر برای حل مشکلات استفاده کنم.

فائزه هاشمی با انتقاد از وضعیت فعلی ایران گفت که در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی، در بخش‌های منفی همیشه صدرنشین و در بخش‌های مثبت آخر هستیم. او افزود به نظر می‌رسد انقلاب امکان‌پذیر نیست اما باید همچنان تلاش کنیم تا با حرکت‌های مدنی، شرایط را تغییر دهیم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی در مورد حوادث سال ۸۸ گفت که در زمان اعتراضات پس از انتخابات دو بار بازداشت شده و در سال ۹۱ به زندان رفته است. دختر علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی در ادامه افزود: اما تغییر ذهنیت من از سال ۸۴ و پس ازروی کار آمدن احمدی‌نژاد شکل گرفت. زیرا او به همراه سایر اصول‌گرایان و برخی افراد دیگر، شرایط کشور را خراب کردند. نگاه من این بود که باید سال ۸۸ جلوی ادامه روند انحرافی را بگیریم.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی دلیل نفوذ محمود احمدی‌نژاد در جامعه را ناشی از سیاست‌های پوپولیستی او و همچنین به طور تلویحی ایستادن وی در برابر رهبر در سال‌های پایانی ریاست‌جمهوری دانست.