چگونه حساب کاربری خود را در فیس‌بوک حذف کنیم؟

با حذف حساب کاربری، پیام‌رسان و همه پیام‌های شما نیز حذف خواهد شد

فیس‌بوک همچنین به شما این امکان را می‌دهد که انتخاب کنید دقیقا چه اطلاعاتی را می‌خواهید بارگذاری کنید - CHRIS DELMAS / AFP

در حال حاضر حدود ۲.۸ میلیارد کاربر فیس‌بوک وجود دارد. در عین حال عکس‌العمل‌های سیاسی در مقابل این شرکت و جهش رو به عقب این بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان نیز ادامه دارد. از زمان آغاز به کار فیس‌بوک در سال ۲۰۰۴، این شرکت همواره متهم شده که به نشر اطلاعات نادرست کمک می‌کند و از داده‌های کاربران سوءاستفاده کرده است. برای کسانی که ترجیح می‌دهند بنا به هر دلیلی بخشی از شبکه فیس‌بوک باقی نمانند، یک راه ساده برای غیرفعال کردن حساب کاربری وجود دارد، از جمله حذف کامل حساب کاربری. حذف حساب کاربری فیس‌بوک، آن را به کلی از این تارنما حذف می‌کند، در حالی که غیرفعال کردنش، آن را برای سایر کاربران این سکو غیرقابل دسترس می‌کند اما اطلاعات گردآوری شده در آن همچنان برای این شرکت باقی می‌ماند. در حالی که حذف یک حساب کاربری بلافاصله به صورت دائمی و همیشگی صورت نمی‌گیرد - فیس‌بوک به کاربران به مدت نود روز فرصت می‌دهد که بنا به تصمیم خودشان دوباره به فیس‌بوک بازگردند- با گذشت این فرصت سه ماه، بازگشت به فیس‌بوک غیرممکن خواهد شد.  

چگونه اطلاعات شخصی خود را بارگذاری کنید؟ 

پیش از حذف حساب کاربری فیس‌بوک، باید همه اطلاعات شخصی خود را که این تارنما جمع‌آوری کرده است بارگذاری کنید. این اطلاعات می‌تواند شامل عکس‌ها، آرشیو پیام‌ها، پست‌های فیس‌بوکی و چیزهای دیگر باشد. برای انجام این کار، فیس‌بوک را بر روی وب باز کنید. روی قسمت بالای سمت راست کلیک کنید و گزینه تنظیمات و حریم خصوصی «Settings & privacy» را انتخاب کنید. در ادامه روی گزینه تنظیمات «Settings» کلیک کنید و سپس گزینه «اطلاعات حساب فیس‌بوک شما»، «Your Facebook information» را در سمت چپ انتخاب کنید. سپس شما می‌توانید با مشخص کردن یک بازه زمانی به خصوص و تنظیم این که اطلاعات را در قالب HTML می‌خواهید یا JSON، اطلاعات خود را ببینید یا بارگذاری کنید. 

فیس‌بوک همچنین به شما این امکان را می‌دهد که انتخاب کنید دقیقا چه اطلاعاتی را می‌خواهید بارگذاری کنید و برای مثال از بارگذاری اطلاعاتی مانند «لایک‌»ها و واکنش‌ها و «استوری»‌ها صرف نظر کنید. 

با انجام این مرحله، روی گزینه آبی رنگ ایجاد فایل «create file» کلیک کنید و در ادامه فیس‌بوک با آماده شدن اطلاعات شما، ایمیلی به نشانی‌تان ارسال خواهد کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چگونه حساب کاربری خود را غیرفعال کنیم؟ 

غیرفعال‌سازی حساب کاربری فیس‌بوک می‌تواند با همین مراحل طی شود. صفحه فیس‌بوک را روی اینترنت باز کنید. روی قسمت بالای سمت راست کلیک کنید و گزینه تنظیمات و حریم خصوصی «Settings & privacy» را انتخاب کنید. سپس به گزینه تنظیمات «Settings» بروید و سپس گزینه «اطلاعات حساب فیس‌بوک شما»، «Your Facebook information» را انتخاب کنید. در آن زیرگزینه‌ای وجود دارد که می‌گوید «غیرفعال‌سازی یا حذف حساب کاربری فیس‌بوک»؛ گزینه‌ای را که می‌خواهید یعنی غیرفعال‌سازی را انتخاب کنید. فیس‌بوک توصیه می‌کند: «حساب کاربری شما غیرقابل دسترس شده است و نام و عکس‌هایتان و اغلب چیزهایی که به اشتراک گذاشته‌اید حذف می‌شود. شما همچنین قادر نخواهید بود به اطلاعات اوکولوس دسترسی داشته باشید. شما همچنان می‌توانید از پیام‌رسان (مسنجر) استفاده کنید.» این تنظیمات موقتی است و شما می‌توانید حساب کاربری فیس‌بوک خود را هر زمان که بخواهید بازگردانید. 

چگونه حساب کاربری خود را حذف کنیم؟ 

حذف یک حساب کاربری فیس‌بوک در همین قسمت و در زیر تنظیمات مربوط به غیرفعال‌سازی دیده می‌شود. فیس‌بوک در تارنمای خود می‌گوید: «اگر شما حساب کاربری فیس‌بوک خود را حذف کنید، دیگر قادر به بازیابی محتوا یا اطلاعاتی که در فیس‌بوک به اشتراک گذاشته‌اید نخواهید بود. پیام‌رسان و همه پیام‌های شما نیز حذف خواهد شد. 

حذف حساب کاربری شما همچنین اطلاعات اوکولوس شما را نیز حذف خواهد کرد. این موضوع شامل خریدها و ذخیره‌های این نرم‌افزار نیز خواهد شد. شما دیگر نخواهید توانست برنامه را بازیابی کنید و همه ذخیره موجودی نیز از دست خواهد رفت.»

© The Independent

بیشتر از زندگی