مرکل از یک مانع جدید برای مقابله با کرونا در آلمان گفت؛ کمال‌گرایی

دولت آلمان به دلیل تعلل و تاخیر در اجرای برنامه واکسیناسیون کرونا تحت فشار است

مرکل می‌گوید آلمانی‌ها باید مقداری انعطاف‌پذیری بیاموزند- John MACDOUGALL / AFP

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در یک مصاحبه تلویزیونی از مشکلات پیش روی کشورش در دوران کرونا از جمله تامین واکسن با سرعت کم و برقراری مجدد مقررات قرنطینه عمومی سخن گفت و «کمال‌گرایی« را به عنوان یکی از مشکلات موجود بر سر راه غلبه بر کرونا خواند.

او در مصاحبه با تلویزیون آ.آر.د اذعان کرد که دولت وی اشتباهاتی انجام داده است، از جمله برنامه عجولانه برای افزایش روزهای تعطیل در عید پاک.

مرکل همچنین از عملکرد برخی از فرمانداران ایالت‌ها در آلمان انتقاد کرد. از جمله اعضای حزبش که در برابر اعمال محدودیت‌های شدیدتری که قبلاً با آنها توافق شده بود، مقاومت کردند.

صدراعظم آلمان که ماه‌های آخر زمامداری خود را می‌گذراند و قرار نیست در انتخابات سئتامبر آینده شرکت کند، گفت که به قول خود برای واکسیناسیون همه افراد بالغ تا پایان تابستان پایبند است.

او کمال‌گرایی را یکی از مشکلات آلمان برای مقابله با کرونا خواند و افزود: «ما ممکن است گاهی بیش از حد کمال‌گرا باشیم و بخواهیم همه کارها را به درستی انجام دهیم ، زیرا واضح است که هرکسی اشتباه کند همیشه با انتقادات زیادی روبرو می‌شود. اما باید انعطاف‌پذیری نیز وجود داشته باشد. به اعتقاد من ، این ویژگی‌ای است که ما باید به عنوان آلمانی، در کنار گرایش به کمال‌گرایی، کمی بیشتر یاد بگیریم.»

مرکل سخت‌گیری‌ها برای استفاده از واکسن‌های باقی‌مانده در پایان دوره واکسیناسیون روزانه در مراکز بهداشتی و اخذ اطلاعات فراوان که در این روند اخلال ایجاد می‌کند را به عنوان نمونه‌ای از کمال‌گرایی افراطی عنوان کرد.

دولت آلمان به دلیل تاخیر در اجرای برنامه واکسیناسیون عمومی تحت فشار افکار عمومی است و نظرسنجی‌های اخیر نشانگر کاهش حمایت از حزل دموکرات مسیحی یعنی حزب آنگلا مرکل است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تا روز ۲۶ مارس، ۶ فروردین، آلمان فقط حدود ۱۰ درصد از جمعیت بزرگسال خود را با حداقل یک نوبت تزریق، واکسینه کرده بود در حالی که این نرخ در انگلستان ۵۵ درصد و در ایالات متحده ۲۵ درصد است.

با این وجود مرکل از آلمانی‌ها خواست كه ناامید نشوند. وی گفت: «ما وضعیت دشواری داریم. اما به همسایگانمان نگاه کنید. به استثنای دانمارک، همه آنها با مشکلات یکسانی دست و پنجه نرم می‌کنند.»

روز دوشنبه ۲۹ مارس، ۹ فروردین، آژانس کنترل بیماری آلمان ابتلای ۹۸۷۲ فرد جدید در ۲۴ ساعت گذشته و ۴۳ مورد مرگ دیگر را گزارش کرد.

این کشور از ابتدای ابتلا به بیماری همه گیر تقریبا ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ابتلا و ۷۵ هزار و ۹۱۳ مرگ در اثر کرونا را ثبت کرده است.

بیشتر از جهان