کشته شدن دو جوان در شوش با شلیک مستقیم نیروهای بسیج  

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای این دو نفر را «یک تیم تروریستی» وابسته‌ به «حرکت ‌النضال» خوانده است

ابراهیم عطشانی و مصطفی حرگانى، حدودا ۲۰ و ۲۴ ساله، با شلیک نیروهای بسیج در شهر شوش کشته شدند- تصاویر از رسانه‌های اجتماعی

درپی انتشار خبر کشته شدن دو جوان در اثر شلیک مستقیم نیروهای بسیجی در شهر شوش استان خوزستان و همچنین ویدیوهایی منتسب به این رویداد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأیید شلیک به آنان، این دو جوان را «یک تیم تروریستی» خواند که به «اماکن نظامی و انتظامی» در شهرستان شوش حمله کرده بودند.

به‌گزارش وب‌سایت حقوق‌بشری هرانا، بامداد روز جمعه، ششم فروردین‌ماه، دو شهروند از اهالی شوش در اثر شلیک مستقیم نیروهای «حوزه مقاومت بسیج شهید دانش شوش» زخمی شده و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند.

سپاه ولی‌عصر خوزستان، یگان‌ نیروی زمینی سپاه پاسداران مستقر در استان خوزستان، نیز در اطلاعیه‌ای که نزدیک به سه روز بعد از واقعه، در ساعت‌های پایانی یکشنبه، ۸ فروردین‌ماه، منتشر کرد، زمان این رخداد را ساعت یک بامداد ششم فروردین‌ماه عنوان کرده است.

به گزارش هرانا این دو جوان به نام‌های ابراهیم عطشانی و مصطفی حرگانى که حدودا ۲۰ و ۲۴ ساله بوده‌اند، «به گفته یک منبع مطلع»، روز جمعه «سوار بر موتورسیکلت درحال عبور از خیابانی بودند که دادگاه این شهرستان، حوزه علمیه و پایگاه بسیج دانش در آن واقع شده است؛ اما ناگهان مورد اصابت گلوله نیروهای بسیج قرار گرفتند». 

به گفته این منبع، ابراهیم عطشانی «از نواحی پا و شکم» زخمی شده و پس از «قطع پا»، «بعدازظهر روز شنبه، هفتم فروردین‌ماه» جان خود را از دست داده است. 

بنابر این گزارش مصطفی حرگانی نیز «از ناحیه کتف» زخمی شده و پس از انتقال به بیمارستان، «شنبه‌شب» جان خود را از دست داده است.

در رسانه‌های اجتماعی ویدیوهایی منتسب به این رویداد منتشر شده است که این دو جوان را پس از زخمی شدن در خیابان نشان می‌دهد.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش هرانا و همچنین کانال‌های تلگرامی نزدیک به فعالان عرب در خوزستان، هر دو نفر تا رسیدن به بیمارستان زنده بوده‌اند، اما سپاه پاسداران اعلام کرده که یکی از آن‌ها در راه انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است.

در اطلاعیه سپاه پاسداران این دو نفر، «یک تیم تروریستی» وابسته‌به «حرکت‌النضال» خوانده شده‌اند. «حركة النضال العربي لتحرير الأحواز» یا «جنبش مبارزه عربی برای آزادی اهواز» گروهی است که جمهوری اسلامی «تروریستی» و «تجزیه‌طلب» می‌خواند.

براساس این اطلاعیه، آن‌ها «اقدام به حمله و تیراندازی به اماکن نظامی و انتظامی در شهرستان شوش نموده و قصد ورود به این مقرها را داشتند» که «مدافعان مقرها» هر دو نفر را زخمی کرده‌اند.

اما هرانا به نقل از منبع مطلع نوشته است: «نیروهای امنیتی شایعه کرده‌اند که این شهروندان در هنگام حمله به حوزه علمیه و دادگاه زخمی و بازداشت شده‌اند. امری که توسط بستگان آنان تکذیب شده است.»

در اطلاعیه سپاه پاسداران همچنین آمده است که «تعدادی اسلحه کلاشنیکف و مقادیری مهمات» از این دو نفر کشف و ضبط شده است.

بنابر گزارش‌ها ابراهیم عطشانی پیش‌تر در جریان اعتراض‌های آبان‌ ۹۸ بازداشت و مدتی بعد با تودیع وثیقه به‌طور موقت تا انجام مراحل دادرسی آزاد شده بود.