قاتل بوشهری در تیراندازی نوروزی از پا درآمد

متهم به ارتکاب قتل‌های خانوادگی به دست تک‌تیراندازان پلیس بوشهر کشته شد

متهم به قتل دخترعموها، در نوروز ۱۴۰۰ به دام افتاد و به ضرب گلوله پلیس از پا درآمد- عکس از مشرق نیوز

رئیس پلیس استان بوشهر اعلام کرده است که عامل قتل‌های خانوادگی شهرستان کنگان که در روزهای پایانی اسفند هفت نفر را به قتل رسانده بود، روز اول فروردین ۱۴۰۰ با قرار گرفتن در کمین پلیس، پس از لحظاتی مقاومت توسط تک تیراندازان نوپو پلیس استان بوشهر کشته شد. 

این فرد که به ارتکاب قتل‌های خانوادگی متهم است،  روز  ۲۸ اسفند گذشته با اسلحه جنگی کلاشینکف در ۳ درگیری ۷ نفر را به قتل رساند و گریخت. به گفته معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر، این حادثه در یکی از محله‌های کنگان رخ داده و عامل قتل‌ها با سلاح کلاشینکف ازجمله  ۵ عضو یک خانواده را به قتل رسانده است.

به گفته علی حسن‌پور، دادستان بوشهر، ۴ تن از مقتولان زن هستند، شامل ۳ دختر ۱۴، ۱۸ و ۲۱ ساله، مادر بزرگ ۷۵ ساله آن‌ها، و نیز یک مرد جوان. گفته می‌شود که قاتل خواستار ازدواج با یکی از آن دختران بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته دادستانی بوشهر، قاتل از بستگان مقتولان بوده است و انگیزه قتل با بررسی‌های صورت گرفته تا این لحظه، نارضایتی شدید قاتل از نحوه رفتار و عملکرد خانواده عنوان شده است.

به گزارش تسنیم، فرد متهم به قتل، سابقه ارتکاب قتل در سال ۷۳ را نیز داشته و با رضایت اولیای دم از زندان آزاد شده بوده است و پس از آن نیز به جرم حمل مواد مخدر، سابقه ۲۰ سال زندان در کشور قطر را داشته است. 

بنا به اظهارات سرهنگ جهانبخش طهماسبی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر، در حادثه دیگری هم  در شهرک نفت کنگان، یک مرد جوان به قتل رسیده است که شناسایی و دستگیری عامل آن قتل‌ نیز در دست بررسی است.

قتل در نیمه‌شب کنگان

۲۸ اسفندماه ۹۹ و تنها دو شب مانده به سال نو شمسی، مردی که تا قبل از اقدام به قتل اعضای خانواده‌ای از اقوام خود، پسرعموی آن‌ها بود و در چند ساعت عنوان قاتل به خود گرفت، حدود ساعت ۲۱ شب با ورود به منزل قربانیان، با اسلحه جنگی کلاشینکف، مادر بزرگ، سه خواهر و یک جوان خواستگار یکی از دختر‌های خانواده را به قتل رساند و متواری شد.

 به گزارش تسنیم، سرهنگ رهام رضایی درباره جزئیات قتل اعضای آن خانواده در شهرستان کنگان، اعلام کرد که قاتل پسرعموی دختران آن خانواده بوده است.

به گفته فرمانده انتظامی شهرستان کنگان، قاتل بعد از وقوع قتل گریخت و  بررسی برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری او در دو روز و دو شب پیوسته ادامه داشت.  متهم به قتل دخترعموها، در نوروز ۱۴۰۰ به دام افتاد و به ضرب گلوله پلیس از پا درآمد. 

انگیزه این اقدام خونین می‌تواند این فاجعه خانوادگی را در پرونده فجیع‌ترین پرونده‌های قتل در سال گذشته جای دهد.