آزمایش واکسن کرونای شرکت داروسازی فایزر بر روی کودکان زیر ۱۲ سال

فایزر و مدرنا هم‌اکنون در حال آزمایش واکسن‌های خود بر روی کودکان بالای ۱۲ سال هستند

قرار است پس از تعیین موثرترین دوز، فایزر واکسن خود را بر روی ۴۵۰۰ کودک آزمایش کند- REUTERS/Dado Ruvic/Illustration/File Photo

به دنبال اعلام سازندگان واکسن مدرنا در اوایل این ماه برای آغاز آزمایش آن در کودکان زیر ۱۲ سال، فایزر نیز این کار را برای واکسن خود آغاز کرده است.

چهارشنبه گذشته، این شرکت داروسازی آزمایش واکسن کرونای خود بر روی کودکان خردسال را با تزریق آن به یک دوقلوی ۹ ساله در دانشگاه دوک در کارولینای شمالی آغاز کرد.

به گزارش نیویورک تایمز، انتظار نمی‌رود که نتایج این آزمایش زودتر از اواخر سال جاری منتشر شود، زیرا این شرکت قصد ندارد کودکان خردسال را زودتر از سال ۲۰۲۲ واکسینه کند.

مدرنا در اوایل ماه مارس اعلام کرد که در حال آزمایش واکسن کرونای خود بر روی کودکان بین شش ماه تا ۱۲ سال است. شرکت داروسازی جانسون و جانسون نیز اعلام کرده است که قصد دارد به زودی آزمایش‌های مشابهی را آغاز کند.

آسترازنکا که واکسن کرونای آن هنوز در ایالات متحده مجوز نگرفته است، آزمایش داروی خود برای کرونا را بر روی کودکان بین ۶ تا ۱۷ سال آغاز کرده است.

فایزر و مدرنا هم‌اکنون در حال آزمایش واکسن‌های خود بر روی کودکان بالای ۱۲ سال هستند. انتظار می‌رود نتایج این آزمایش‌ها طی چند هفته آینده منتشر شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شارون کاستیلو، سخنگوی فایزر، به نیویورک تایمز گفت که این شرکت در ابتدا قصد داشته است که قبل از شروع آزمایش بر روی کودکان زیر ۱۲ سال اول نتیجه آزمایش آن را بر نوجوانان بالای ۱۲ سال ببیند.

با این حال، خانم کاستیلو که جزئیات بیشتری درباره آن نتایج ارائه نداد، گفت که فایز سپس تصمیم گرفت قبل تکمیل آن آزمایش آزمایش بر روی کودکان زیر ۱۲ سال را آغاز کند، زیرا «داده‌های اولیه از گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال دلگرم‌‌کننده بود.»

نیویورک تایمز گزارش داد دانشمندان بنا است ابتدا سه دوز مختلف را در كودكان بین پنج تا ۱۱ سال آزمایش كنند، بعد به سراغ کودکان دو تا چهار ساله بروند و سرانجام  آزمایش را بر روی كودكان بین شش ماه تا دو سال انجام دهند.

قرار است پس از تعیین موثرترین دوز، فایزر واکسن خود را بر روی ۴۵۰۰ کودک آزمایش کند. انتظار می‌رود هفت روز پس از دریافت دومین دوز نتایج آن آزمایش آماده باشد.

در حال حاضر استفاده از واکسن فایزر تنها برای کودکان بین ۱۶ تا ۱۸ سال مجاز است. آن مجوز پس از دو ماه پس از از تکمیل آزمایش صادر شد.

واکسیناسیون کرونا می‌تواند نقشی اساسی در بازگشایی مدارس در سراسر ایالات متحده ایفا کند، زیرا بسیاری از معلمان هنوز واکسینه نشده‌اند و بیش از ۳ میلیون کودک آزمایش کرونایشان مثبت بوده است. از این تعداد، حداقل ۲۶۰ نفر فوت کرده‌اند و ۱۳ هزار نفر در بیمارستان بستری شده‌اند.

در اوایل این ماه، دکتر آنتونی فاوچی ۷۹ ساله، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی کشور، گفت که احتمالاً دانش آموزان دبیرستانی از پاییز سال ۲۰۲۱ قادر به دریافت واکسن خواهند بود.

دکتر فاوچی به شبکه سی‌بی‌اس گفت: «پیش‌بینی می‌کنیم که به احتمال زیاد دانش آموزان دبیرستانی می‌توانند در پاییز واکسینه شوند، شاید نه در روز اول، اما مطمئناً در اوایل پاییز.»

ایالات متحده تاکنون بیش از ۱۳۰ میلیون دوز واکسن کرونا را به مردم رسانده است. حداقل ۴۶ میلیون نفر به طور کامل واکسینه شده‌اند که این رقم حدود ۱۴ درصد از جمعیت این کشور است.

براساس آمار دانشگاه جان هاپکینز، اکنون بیش از ۳۰ میلیون نفر در آمریکا نتیجه آزمایش ویروس کروناشان مثبت بوده است. تعداد کشته‌شدگان کرونا در آمریکا نیز به ۵۴۵۵۹۷ نفر رسیده است.

© The Independent

بیشتر از جهان