عزم راسخ اتحادیه فوتبال انگلیس برای برخورد با آزار جنسی کودکان در این ورزش

گزارشی ۷۰۰ صفحه‌ای در مورد آزار جنسی کودکان در ورزش فوتبال منتشر شده است

برای حفاظت کودکان از طرف لیگ برتر و لیگ فوتبال انگلستان، افرادی استخدام می‌شوند -  Julian Finney / POOL / AFP

اتحادیه فوتبال انگلستان (بخشی از بریتانیا) از بابت اقدامات حفاظتی‌اش اظهار اطمینان کرده است، و به دنبال انتشار گزارش ۷۰۰ صفحه‌‌ای حقوقدان «کلایو شلدون» آزار جنسی کودکان در ورزش فوتبال، گفته است که در این مورد «اهمال نخواهد کرد.» 

این تحقیقات که ربع قرن، یعنی از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۵ صورت گرفت، از اتحادیه فوتبال بابت "قصور نهادینه چشمگیر" انتقاد کرد، و این که تا سال ۲۰۰۰ طول کشید تا پیشرفتی جدی در ایجاد فرهنگ محافظت از کودکان حاصل شود.

در این گزارش آمده است: «اتحادیه فوتبال در اعمال اقدامات لازم و کافی برای حفاظت از کودکان و اطمینان خاطر از این که اقدامات حفاظتی توسط دست اندرکاران این ورزش جدی گرفته شود، بسیار کند عمل کرده بوده است. این‌ها حاکی از قصوری چشمگیر و ساختاری است که هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد.»

این گزارش در اشاره به تاریخ  مه سال ۲۰۰۰ که اتحادیه فوتبال یک برنامه و سیاست فراگیر حفاظت از کودک را اعلام کرد، می‌گوید «اشتباهات همچنان ادامه دارند.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جیمز کِندال، مدیر مسئول برنامه‌های توسعه اتحادیه فوتبال، ضمن تکرار اظهارات مارک بولینگهام، رئیس کل اتحادیه، دایر بر آن که این گزارش نمایانگر «روزی سیاه در فوتبال» است، افزود: «ما در سال‌های اخیر اقدامات مهمی درنظر گرفته‌ایم. ما از (ماهیت) این اقدامات اطمینان داریم، اما در این مورد قصور نخواهیم کرد. ما آن اقدامات را توسعه می‌دهیم و کلیه توصیه‌های کلایو شلدون را به‌کار می‌بندیم و فوتبال را در حد ممکن امن و ایمن خواهیم کرد.»  

در میان توصیه‌های ارائه شده می‌‌خوانیم:

* اتحادیه فوتبال باید والدین را تشویق کند آموزش‌های ویژه حفاظت از کودک را، از جمله تشخیص نشانه‌های آزار جنسی یا زمینه‌چینی برای سوء‌استفاده را دریافت کنند و با اطمینان با کودکانشان صحبت کنند و به حرف‌های آنان گوش دهند. توصیه شده است که اتحادیه فوتبال با لیگ برتر و لیگ فوتبال انگلستان برای ایجاد دوره‌های اینترنتی برای والدین همکاری کنند.

* افرادی برای حفاظت کودکان از طرف لیگ برتر و لیگ فوتبال انگلستان استخدام شوند.

* آموزش حفاظت در سطوح مختلف در فوتبال، از جمله آموزش کلیه بازیکنان و جوانان و نیز اعضای هیئت‌های مدیره و مدیران ارشد تیم‌های فوتبال.

* اتحادیه فوتبال باید همه ساله  به منظور بررسی سیاست‌ها و اقدامات باشگاه‌های قدیمی فوتبال از آن‌ها «بازرسی بدون اطلاع قبلی»، از جمله در پیوند با اقامت‌های شبانه و سفرها، به عمل آورد و بر استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تعلیم فوتبال در فضای مجازی نظارت کند. این بازرسی‌ها باید حاوی نظرخواهی از کودکان باشد.

* انتشار سالیانه گزارش حفاظت از کودکان.

بنیاد «آف ساید» نهاد بازماندگان آزار و سوء‌استفاده‌های جنسی کودکان در ورزش، توصیه‌های مذکور را مواردی کاملا «مشهود بر همگان» خواند و از «قاطعیت نشان ندادن توصیه‌های مذکور»  در پی رسوایی‌های سال ۲۰۱۶ در زمینه گزارش‌های الزامی، «ابراز نارضایتی» کرد. 

© The Independent

بیشتر از ورزش