تایلند به روی گردشگران باز خواهد شد

از اواخر خرداد‌ماه گردشگرانی که در برابر کرونا مصونیت یافته‌اند می‌توانند به تایلند سفر کنند

Mladen ANTONOV / AFP تایلند از مقاصد محبوب گردشگران در آسیاست-

یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری آسیا بسیاری از محدودیت‌های گردشگران بین‌المللی را در ماه جولای (اواخر خرداد) کاهش می‌دهد اما فقط برای کسانی که علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

پرایوت چان اوچا، نخست‌وزیر تایلند این طرح را در جلسه روز جمعه مرکز مدیریت وضعیت اقتصادی تصویب کرد.

یک برنامه آزمایشی از اول ژوئیه (اردیبهشت و خرداد) در جزیره پوکت در جنوب‌غربی تایلند آغاز می شود. گردشگرانی که بتوانند ثابت کنند واکسینه شده‌اند و دوره ایمن‌سازی در مقابل کرونا را به اتمام رسانده‌اند از فرودگاه به هتل خود منتقل می شوند و در آنجا آزمایش کرونا انجام می‌شود.پس از تأیید نتیجه منفی، آنها می‌توانند به مدت یک هفته آزادانه در اطراف پوکت سفر کنند.

پس از هفت روز آنها می‌توانند در سایر مناطق کشور گشت و گذار کنند و جزیره پوکت را از طریق هوایی، دریایی یا جاده‌ای ترک کنند و به سرزمین اصلی تایلند بروند.

پیش از بازگشایی، تایلند در برنامه واکسیناسیون خود، ساکنان پوکت را در اولویت قرار داده است. هدف این است که ۷۰ درصد از جمعیت این جزیره قبل از شروع فصل بازگشایی گردشگری واکسینه شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پوکت در ۹۰ روز گذشته هیچ موردی از ابتلا به کرونا نداشته است. تایلند قرار است در برنامه بازگشایی اماکن گردشگری خود گروه ۵۰ سال به بالا را به عنوان هدف گردشگری پوشش دهد. این گروه سنی شانس بالاتری برای دریافت واکسن کرونا تا پیش از بازگشایی تایلند دارند.

گردشگران هنوز هم باید شیوه نسبتا پیچیده‌ای را برای دریافت مجوز سفر به تایلند پشت سر بگذارند. آنها باید قبل از عزیمت، مجوز ورود به تایلند را به صورت آنلاین دریافت كنند و برنامه ردیابی «تایلند پلاس» را روی تلفن همراهشان نصب كنند. قبل از سوار شدن به هواپیما، آنها باید نتیجه آزمایش منفی PCR را که طی ۷۲ ساعت قبل گرفته شده ارائه دهند. آنها همچنین باید بیمه سفری در دست داشته باشند که هزینه‌های بیماری کرونا را هم پوشش می‌دهد.

این سوال مهم که چه مدرکی برای واکسیناسیون مورد نیاز خواهد بود، بی پاسخ مانده است. هنوز هیچ توافقنامه بین‌المللی در مورد صدور گواهینامه واکسن کرونا وجود ندارد.

بیشتر از سفر