آرواره‌هایی که طعمه آرواره‌های مهیب‌‌تر شد

در اتفاقی نادر، تمساح نیل کوسه آفریقایی را یک لقمه چپ کرد

فشار آرواره‌های تمساح نیل هشت برابر یک کوسه سفید بزرگ است - عکس از شبکه‌های اجتماعی

صحنه عجیب تمساحی که یک کوسه را می‌بلعد در ساحل شرقی آفریقای جنوبی برداشته شد.

مارک زیمبیکی، پژوهشگر و عکاس اهل کوئینزلند شمالی در استرالیا، این صحنه غیرعادی را در سفر اخیرش به آفریقای جنوبی گرفت.

زیمبیکی چهل و شش ساله این اتفاق را تجربه منحصر به فرد عمرش خواند و گفت که وقتی در بیست متری جایی که ایستاده بود اتفاق افتاد «غافلگیر» شد.

او گفت: «مشغول گرفتن عکس از یک تمساح دیگر در ساحل بودیم که حدود سی متر دورتر، سروصدایی بلند شد. یکی از اهالی محل هم آنجا بود، که فریاد زد یک تمساح دارد یک کوسه را می‌خورد.

وقتی برگشتیم دیدیم کوسه در دهان تمساح تقلا می‌کند. تمساح حدود ده دقیقه کوسه را بین آرواره‌هایش تکان می‌داد. حرکت کوسه به تدریج کم شد تا آن که درسته با سر در گلوی تمساح فرو رفت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در یک تصویر، تمساح نیل دیده‌می‌شود که بچه‌کوسه نر پنجاه کیلویی را قاپ می‌زند. بعد تمساح بین آرواره‌های خزنده گیر می‌افتد تا به سوی سرنوشت شوم خود برود.

به گفته آقای سیمبیکی، برخورد نادر این دو درنده بزرگ به دلیل باز شدن مجرای خلیج سنت لوسیا و بارش شدید باران بود که باعث شد گونه‌های آب شیرین با جریان آب وارد آبهای شور ساحلی شوند.

او افزود: «به نظرم نتیجه کار روشن بود چون تمساح خیلی از کوسه بزرگتر بود.» تمساح قویترین آرواره‌ها را در میان همه جانوران دارد، و فشار آرواره‌های تمساح نیل هشت برابر یک کوسه سفید بزرگ است.

به گفته نشنال جئوگرافیک، تمساح‌های نیل معمولا از ماهی تغذیه می‌کنند. اما تمساح نیل «تقریبا به هر موجود بدشانسی که سر راهش باشد حمله می‌کند، از جمله گورخر، اسبهای آبی کوچک، خارپشت، پرنده، و تمساح‌های دیگر.»

ظاهرا بخت یار کوسه جوان نبود.

© The Independent

بیشتر از جهان