خطر اشباع بیمارستان‌های ایران با ادامه روند افزایشی ابتلا به کرونا

 ۵۱ شهر در وضعیت نارنجی و قرمز قرار دارند

تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۱ هزار و ۹۵۱ نفر رسیده است- عکس از تسنیم

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری روز سه‌شنبه در یک گفت‌وگوی رادیویی، با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در روزهای اخیر، هشدار داد تا دو هفته دیگر بیمارستان‌های کشور اشباع خواهند شد و از اواخر فروردین مرگ و میر هم افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس، پیام طبرسی در گفت‌وگو با برنامه «تهران ما، سلامت» رادیو تهران گفت، «وقتی تعداد بیمار زیاد می‌شود، تعداد بستری و مرگ و میر افزایش می‌یابد. اما از همین امروز هم می‌توان مردم را اقناع کرد به مسافرت نروند. اوضاع خطرناک است.»

وی تصمیم به بازگشایی راه‌ها و اجازه سفرهای برون شهری را «خطای استراتژیک» ستاد ملی کرونا دانست و گفت، «خطا را نمی‌توان به مردم نسبت داد. ستاد نباید به مردم اجازه سفر می‌داد. من نمی‌دانم مشاوران این افراد چه کسانی بودند که اجازه سفر به مردم داده شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای طبرسی افزود، «دست‌کم در تهران وارد پیک چهارم شده‌ایم و از اول فروردین سیل بیمارانی است که به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند. حتی در سال گذشته که پیک بیماری را داشتیم، روزهای اول و دوم فروردین شاهد کاهش مراجعه به بیمارستان ها بودیم.»

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا پیشتر در روز سه‌شنبه در مورد روند افزایشی شیوع کرونا در ایران هشدار داد و با اشاره به امکان تغییر رنگ‌بندی برخی شهرهای کشور از زرد به نارنجی (پر خطر)، از شهروندان خواست «برنامه‌ریزی برای سفر انجام ندهند.»

به گفته او، با ادامه روند افزایشی مبتلایان به کرونا در شهرهای حومه تهران، «احتمال نارنجی شدن» پایتخت وجود دارد.

بنا بر اعلام معاون کل وزارت بهداشت ایران، ۵۱ شهر ایران در وضعیت نارنجی و قرمز (بسیار پرخطر) قرار دارند. ایرج حریرچی آمار روزهای اخیر را «نتیجه خریدهای نوروزی» دانست و گفت، «نتیجه مسافرت‌ها و دید و بازدیدهای نوروز، چند هفته آینده بروز خواهد کرد.»

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز سه‌شنبه اعلام کرد، تاکنون یک میلیون و ۸۱۵ هزار و ۷۱۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۱ هزار و ۹۵۱ نفر رسیده است.