تعطیلات بهاری؛ مهمانی‌های «میامی بیچ» به درگیری ختم شد

مقامات می‌گویند تجمع عده زیادی در سواحل موجب ایجاد «هرج و مرج و بی‌نظمی» در این شهر شده است

روز شنبه خیابان‌ها پر از افرادی شد که ماسک نزده بودند - Joe Raedle/Getty Images/AFP

مقامات شهر «میامی بیچ» پس از دستگیری بیش از هزار نفر در مهمانی‌های این شهر به جرم شکستن قوانین ایمنی کووید-۱۹ در تعطیلات بهاره قرنطینه اضطراری را سه هفته دیگر هم تمدید کردند.

مقامات می‌گویند تجمع عده زیادی در سواحل موجب ایجاد «هرج و مرج و بی‌نظمی» در این شهر شده است.

در هفته‌های اخیر گزارش‌های محلی حاکی از تجمع مردم در ساوت بیچ میامی، پا کوبیدن‌ جمعیت و مقابله پلیس با آن‌ها از جمله با استفاده از گاز فلفل بوده است. علاوه بر دستگیری مردم از ماه فوریه تاکنون دست کم پنج نفر از مأموران پلیس نیز در جریان این شورش‌ها زخمی شده‌اند.

مقامات میامی بیچ مقررات منع رفت و آمد از ۸ شب تا ۶ صبح را تا ۱۲ آوریل تمدید کرده‌اند تا «از تجمع بیش از حد مردم و بروز خشونت، درگیری و خسارت احتمالی به اموال مردم جلوگیری» کنند.

این مقررات که چهار روز در هفته از پنجشنبه تا یکشنبه برقرار است سه هفته دیگر نیز اعمال خواهد شد.

شهردار میامی بیچ، دن گلبر در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «عده خیلی زیادی دارند به این شهر می‌آیند و اصلاً هم قصد ندارند مقررات را رعایت کنند. در نتیجه تا حدی هرج و مرج و بی‌نظمی بر شهر حاکم شده که مهار آن از توان ما خارج است.»

روز شنبه خیابان‌ها پر بود از هزاران نفر افراد ماسک‌نزده و در پی مقابله پلیس جمعیت شروع به پا کوبیدن کرد. پلیس هم برای مهار این جمعیت به استفاده از گاز فلفل متوسل شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش میامی هرالد این مقررات منع عبور و مرور «در خیابان‌های اصلی ساوت بیچ برقرار است یعنی اوشن درایو، خیابان واشینگتن، خیابان کالینز و جاده اسپانولا بین خیابان‌های پنجم تا شانزدهم، ناحیه‌ای که از شرق به اوشن درایو و از غرب به خیابان پنسیلوانیا محدود می‌شود.»

در این گزارش آمده است که رستوران‌های این محدوده می‌توانند برای بیرون‌بر تا ساعت ۶ صبح باز باشند «اما کافه‌های پیاده‌رو و نشیمن‌هایی که در دوره کووید در هوای آزاد برقرار شده بود باید ساعت ۸ شب تعطیل شود.»

دیوید ریچاردسون عضو شورای شهر میامی بیچ در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت: «به نظرم به علت وقوع همه‌گیری میزان تقاضا برای استفاده از سواحل بیش از پیش است و مردم دلشان می‌خواهند از خانه بیرون بروند. ایالت ما هم تبلیغ کرد که باز است و این به مشکلات دامن می‌زند.»

به گزارش رسانه‌های محلی مدیر این شهر رائول آگیلا گفت که عده بسیاری از مردم برای برگزاری مهمانی‌های بهاره دارند به این شهر می‌آیند «تا در این هرج و مرج و مهمانی گرفتن‌های بی‌نظم و قاعده شرکت کنند».

خبر فوری: طبق تصمیم روز یکشنبه شورای شهر میامی بیچ طی جلسه‌ای اضطراری، منع عبور و مرور و انسداد شاهراه‌ها برای مهار جمعیت قانون‌گریزی که در تعطیلات بهاره در ساوت بیچ گرد هم آمده‌اند تا ۱۲ آوریل تمدید شد. توییتر میامی هرالد، ۲۱ مارس ۲۰۲۱

به گزارش آسوشیتد پرس، جمعیت «قانون‌شکن» بودند ولی «اکثراً خشونت‌طلب نبودند». بعضی‌ها پریدند روی سقف خودروها «باسن تکان می‌دادند و پول به هوا می‌ریختند».

امروز به علت شلوغی ناشی از تعطیلات بهاره در شهر میامی بیچ وضعیت اضطراری اعلام شد. توییتر کلی اودانل، ۲۰ مارس ۲۰۲۱

به گزارش سان-سنتینل مقامات فلوریدای جنوبی در بیانیه مشترک «بسیار نادری» از تصمیم به لغو جریمه‌‌های کووید-۱۹ ابراز نگرانی کرده‌اند و گفته‌اند این کار «این پیام را به مردم می‌دهد که دیگر نیازی به استفاده از ماسک و رعایت سایر مقررات عمومی سلامت نیست». طبق گزارش‌های خبری، ران دسانتیس فرماندار جمهوری‌خواه این ایالت «در تلاش برای رفع اجبار شهرداری‌ها به استفاده از ماسک و رعایت سایر مقررات سلامت عمومی» جریمه‌های مربوط به مقررات کووید-۱۹ را لغو کرده بود.

اما شهردار گلبر به خبرگزاری‌ها گفت نگران «برپایی مهمانی‌های مهارناپذیر» است.

او در جریان نشست روز یکشنبه شورای شهر گفت: «وقتی صدها نفر هراسان در خیابان‌ها می‌دوند معلوم است که پلیس دیگر نمی‌تواند چنین وضعی را مهار کند.»

مهمانی‌های تعطیلات بهاره- ساوت بیچ میامی. ماه دیگر باید پای لرز این بساط بنشینیم. #کووید۱۹ توییتر اریک فیگل-دینگ، ۲۰ مارس ۲۰۲۱

به خصوص سران جامعه سیاه‌پوستان میامی بیچ به شدت از واکنش مقامات این شهر به شورشیان تعطیلات بهاره انتقاد کرده‌اند. به گزارش نیویورک تایمز تصمیم مقامات این شهر به فرستادن پلیس به ناحیه تفریحی ساوت بیچ برای خواباندن غائله باعث نارضایتی سران جامعه سیاه‌پوستان این شهر شده است. آنان گوشزد کرده‌اند: «بسیاری از مردمی که از تجمع‌های تعطیلات بهاره‌ متفرق شده‌اند آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار جوان بوده‌اند.»

آنان همچنین از عملکرد ضعیف مقامات در مدیریت منع عبور و مرور و نحوه اعمال آن انتقاد کردند.

میامی بیچ پس از اعمال مقررات منع عبور و مرور. کسب و کارها در امان‌اند اما ساکنان شهر باید از خود دفاع کنند. توییتر دیوید رولاند، ۲۲ مارس ۲۰۲۱

تصویر هوایی از اوشن درایو و خیابان هشت پس از آن که مأموران پلیس شروع به متفرق کردن جمعیت از منطقه تفریحی میامی بیچ به علت مقررات منع عبور و مرور پس از ساعت ۸ شب کردند. توییتر پلیس میامی بیچ، ۲۱ مارس ۲۰۲۱

شهردار گلبر گفت هنوز روزانه هزار مورد ابتلای جدید و ۵۰ تا ۱۰۰ مورد بستری در بیمارستان‌های دِید کانتی گزارش می‌شود. دست کم ۳۲ هزار نفر از اهالی فلوریدا به علت ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته‌اند و دو میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان