ماسک و فاصله اجتماعی تا سال‌ها با ما می‌ماند

«بازگشت به برگزاری رویدادهای بزرگ مستلزم نظارت دقیق و راهنمای روشن در مورد ایمنی است» 

نیمی از جمعیت بریتانیا تاکنون نخستین دوز واکسن کووید را دریافت کرده‌اند - MENAHEM KAHANA / AFP

به گفته یک ایمونولوژیست برجسته، مقررات حفظ فاصله اجتماعی و پوشیدن ماسک صورت ممکن است «تا سال‌ها» ادامه یابد. 

مری رَمزی، رئیس اداره ایمونولوژی نظام درمان عمومی انگلستان (بخشی از بریتانیا) روز یکشنبه گفت: «مردم باید اکنون به محدودیت‌های رده پایین عادت و با آن زندگی کنند و چرخ اقتصاد همچنان می‌تواند با وجود این گونه محدودیت‌ها به گردش خود ادامه دهد.» 

دکتر رمزی همچنین هشدار داد که دولت باید «لغو هرگونه محدودیت را از پیش به دقت بسنجد.» او گفت: «بازگشت به برگزاری رویدادهای بزرگ مستلزم نظارت دقیق و راهنمای روشن در مورد ایمنی است.» 

او به شبکه خبری بی‌بی سی گفت: «بنابراین من فکر می‌کنم قطعا چند سال – دست کم تا زمانی که سایر نقاط جهان واکسینه شوند و تعداد مبتلایان (به کووید-۱۹) همه جا کاهش پیدا کند، طول خواهد کشید تا بتوانیم به تدریج به شرایط عادی بازگردیم.» 

نیمی از جمعیت بریتانیا تاکنون نخستین دوز واکسن کووید را دریافت کرده‌اند. تنها روز جمعه تعداد ۷۱۱هزار و ۱۵۶ نفر دوز اول و دوم واکسن کووید را تزریق کردند که بیشترین تعداد واکسیناسسیون در بریتانیا تا به امروز بوده است.  

مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا این نقطه عطف را یک «دستاورد خارق‌العاده» توصیف کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پرفسور کریس ویتی (مقام ارشد پزشکی در انگلستان) به نمایندگان مجلس گفت که امید است «اقدامات ساده‌ای از جمله شستن دست‌ها و پوشیدن ماسک در جایی که لازم باشد، آزمایش و ردیابی و بالاتر از همه واکسیناسیون» گسترش ویروس را تحت کنترل درآورد و به لغو مقررات قرنطینه بینجامد. 

سِر پاتریک والانس، مشاور علمی ارشد دولت بریتانیا نیز گفت که ممکن است استفاده از ماسک صورت در شرایطی خاص و درصورت افزایش موارد ابتلا در فصل زمستان لازم باشد. 

در حالی که طرح‌های بوریس جانسون پیرامون تعدیل تماس‌های اجتماعی در انگلستان در ۲۱ ماه ژوئن محدودیت‌های خود را دارد اما مشاور دولت روز جمعه هشدار داد که بازگشت به سفرهای تفریحی تابستانی بالقوه خطرناک است.    

پرفسور پیتر اوپِنشاو، معاون نهاد موسوم به «نروتَگ» که به دولت در مورد خطرات همه‌گیری ویروس کرونا مشاوره می‌دهد گفت: «ما باید از آن چه سال گذشته رخ داد درس بگیریم.» 

او گفت: «موارد (ابتلای) بسیاری از یونان، کرواسی و اسپانیا وارد بریتانیا شدند که عامل عمده افزایش بیماری در بریتانیا در پایان تابستان گذشته بود. متاسفانه شاهد تکرار آن خواهیم بود زیرا ویروس تحت هیچ عنوان شکست نخورده است.» 

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا نیز پیش‌تر گفته بود ممکن است مقررات ممنوعیت سفرهای خارجی تمدید شود. 

او در برنامه «سوفی ریج در روز یکشنبه» شبکه اسکای گفت: «نمی‌توانیم چشم خود را روی آن چه خارج از مرزهای بریتانیا می‌گذرد ببندیم.» او افزود که در حال حاضر برنامه‌ریزی برای سفر به خارج «پیش از موقع و بالقوه خطرناک است».

© The Independent

بیشتر از جهان