نیویورک، گزارش اولین مورد ابتلا به کرونای برزیلی

سویه جدید برزیلی ویروس در بیش از ۱۰ ایالت دیگر آمریکا پیدا شده است

«نیویورک شاهد مسابقه‌ای بین تزریق واکسن و انواع مختلف ویروس است» - Justin Heiman/Getty Images/AFP

یک مورد کرونای برزیلی برای نخستین بار در نیویورک شناسایی شد. مقامات اعلام کردند که دانشمندان این مورد را روز شنبه در دانشگاه «مونت سینای» این شهر یافته‌اند و وزارت سلامت آن را تایید کرده است.

گفته می شود که فرد آلوده به آن گونه از ویروس که P.1 نیز نامیده می‌شود، ساکن بروکلین و ۹۰ ساله است و به‌تازگی به سفر نرفته بوده است.

کشف این سویه جدید برزیلی ویروس در نیویورک پس از آن رخ داد که در بیش از ۱۰ ایالت دیگر آمریکا نیز (که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آن را به عنوان «نوع نگران‌کننده» می‌شناسد) پیدا شده بود.

اندرو کومو، فرماندار ایالت، در این خصوص گفت: «کشف نوع برزیلی در اینجا در نیویورک، اهمیت ادامه اقدامات مناسب برای حفاظت از سلامتی را بیشتر نشان می‌دهد.»

او افزود: «اگرچه جهش ویروس امری طبیعی است، اما بهترین راه برای محافظت از خود این است كه از ماسك مناسب استفاده کنید، از تجمع پرهیز کنید، و فاصله‌گیری اجتماعی را رعایت كنید. دستان خود را بشویید و وقتی نوبت به شما رسید، واكسن بزنید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که نگرانی‌هایی مبنی بر این وجود دارد که سویه برزیلی ویروس، از قابلیت سرایت بیشتری برخوردار است و خطر بیماری شدیدتری را به دنبال دارد، و نیز اثر واکسن‌های موجود را کاهش می‌دهد.

دکتر هوارد زاکر، کمیسر بهداشت نیویورک، روز شنبه افزود که اینک «مسابقه‌ای بین واکسن و انواع مختلف ویروس در جریان است و در عین حال، ما به پیشرفت فوق‌العاده‌ای که در تزریق واکسن به نیویورکی‌های واجد شرایط دست یافته‌ایم، ادامه می‌دهیم.»

تحقیقات در مورد این سویه و نیز مواردی که برای اولین بار در انگلستان (B.1.1.7) و آفریقای جنوبی (B.1.351) شناسایی شده‌اند، هنوز به نتیجه نرسیده و در حال انجام است.

نوع موسوم به P.1 تاکنون در ۴۸ نفر در ۱۶ ایالت آمریکا مشاهده شده است. بنا به اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، در ایالات متحده حدود پنج هزار و ۵۰۰ سویه انگلیسی و ۱۸۰ سویه آفریقای جنوبی گزارش شده است. در همین حال تا کنون حدود هفت میلیون نیویورکی، یعنی حدود ۲۵ درصد از جمعیت این ایالت، دوز اولیه واکسن کووید را دریافت کرده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان