درخواست ۸۰ هزار دلار برای آزادی کشتی دزدیده شده در نزدیکی بوشهر

«کشتی به سرقت رفته در حدود ۱۱ کیلومتری شمال بوشهر به ساحل انتقال داده شده و سپس سوخت آن‌را دزدیده‌اند و هر آن‌چه در کشتی بوده را به غارت برده‌اند»

تصویر آرشیوی از بندر بوشهر-عکس از سازمان بنادر و کشتیرانی

دزدان دریایی یک کشتی عراقی را در آب‌‌های ایران دزدیدند و به نقطه‌ای نامعلوم بردند. وزیر حمل و نقل عراق (که نماینده بصره در مجلس این کشور است) این خبر را اعلام کرد.

کاظم فنجان الحمامی گفت: «مالک خصوصی این کشتیِ بکسل عراقی به مقامات عراق پیغام فرستاده و تقاضای کمک برای مقابله با دزدان دریایی کرده است. مهاجمین، کشتی را به نقطه‌ای نامعلوم بردند و با ارسال فایلی صوتی خواهان دریافت ۸۰ هزار دلار شدند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش آژانس ملی خبری عراق، الحمامی گفت: «کشتی به سرقت رفته در حدود ۱۱ کیلومتری شمال بوشهر به ساحل انتقال داده شده و سپس خدمه کشتی‌ به نام «سوهان» سوخت آن‌را دزدیده‌اند و هر آن‌چه در کشتی بوده را به غارت برده‌اند.»

مقامات عراق از «مرکز کمک دوجانبه اضطراری دریایی» در بحرین تقاضای کمک کرده‌اند. این مرکز در سال ۱۹۸۲ در منامه بحرین بنیانگذاری شده و ایران، عراق و شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس، یعنی عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، عمان، کویت و بحرین از اعضای آن هستند. هدف اصلی این سازمان منطقه‌ای پاسداشت محیط زیست خلیج فارس است.

حدود یک هفته پیش مقامات عراق خبر از یک کشتی عراقی داده بودند که در شمال بندر بوشهر به گل نشسته است.

بیشتر از جهان