شادترین کشورهای جهان

با آن که سال ۲۰۲۰ سرشت منحصر به فردی داشت وضعیت این رتبه‌بندی درکل شبیه پارسال بود

فنلاند برای چهارمین سال پیاپی در صدر شادترین کشورهای جهان قرار دارد - DANIEL LEAL-OLIVAS / AFP

سازمان ملل نام شادترین کشورهای جهان  را با انتشار نسخه امسال گزارش شادی در جهان اعلام کرد.

فنلاند برای چهارمین سال پیاپی در صدر شادترین کشورهای جهان قرار دارد و جایگاه‌های بعدی از آن ایسلند و دانمارک است.

سوئیس و هلند نیز کشورهای بعدی در جمع پنج صدرنشین هستند.

در این گزارش با در نظر گرفتن ملاحظاتی، سال ۲۰۲۰ «سالی بی‌مانند» نام گرفته است.

به گفته گروهی که این گزارش را به گفته تهیه‌کنندگان این گزارش «بر اثرات کووید-۱۹ و چگونگی رفتار مردم جهان در وضعیت همه‌گیری متمرکز بوده است. دو هدف داشتیم، نخست تمرکز بر اثرات کووید-۱۹ بر ساختار و کیفیت زندگی مردم و دوم تشریح و ارزیابی چگونگی مقابله دولت‌های کل جهان با همه‌گیری. به ویژه کوشیدیم توضیح دهیم چرا عملکرد برخی کشورها خیلی بهتر از دیگران بود.»

در این گزارش موفقیت کشورهای شرق آسیا، استرالیا و نیوزلند در دوران همه‌گیری نمایان است و در آن آمده است «طبق شواهد وقتی دولت وارد عمل می‌شود مردم روحیه‌ بهتری پیدا می‌کنند.»

وضعیت کلی سلامت روانی و نقش همبستگی اجتماعی و اثرگیری آن از دستورهای خانه‌مانی و رعایت فاصله‌گیری فیزیکی هم در این گزارش بررسی شده است.

با آنکه سال ۲۰۲۰ سرشت منحصر به فردی داشت وضعیت این رتبه‌بندی درکل شبیه پارسال بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جان هلی‌ول دبیر این بررسی می‌گوید: شگفت‌انگیز است که به طور میانگین و بر اساس خودارزیابی مردم از زندگی‌شان، افتی در رفاه مردم رخ نداد. شاید یک دلیل این باشد که کووید ۱۹ از نظر مردم تهدیدی بیرونی و مشترک است که بر زندگی همگان اثر گذاشته است و این باعث شده است حس همبستگی و همدردی با همنوع تقویت شود.

بریتانیا با پنج پله افت نسبت به پارسال در جایگاه ۱۸ این جدول قرار گرفت در حالی که آلمان با ۱۰ پله جهش از جایگاه ۱۷ به جایگاه هفتم صعود کرد.

هلی خیمنز مدیر ارشد بخش بازاریابی بین‌المللی در سازمان کسب‌وکار فنلاند در مورد چهار سال صدرنشینی پیاپی فنلاند می‌گوید: «شادی فنلاندی‌ها ظاهری نیست و فوری به چشم نمی‌آید بلکه در هستی ما ریشه دارد. شادی پایدار قدرت عظیمی به ما می‌دهد یعنی با روند زندگی کنار می‌آییم و همین گرایش سبب شده است تا بتوانیم از روزگارهای پرچالش گذر کنیم.

قدر چیزهای کوچک زندگی روزانه را می‌دانیم. مثل آرام و آسوده لم دادن روی مبلی و چشم دوختن به گستره خلوت دریاچه‌ای بعد از رفع خستگی در حمام بخار یا آب‌تنی کردن بامدادی در دریا و سپس کار روزانه را آغاز کردن.»

شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱

۱- فنلاند

۲- ایسلند

۳-دانمارک

۴-سوییس

۵-هلند

۶-سوئد

۷-آلمان

۸-نروژ

۹-نیوزلند

۱۰-اتریش

۱۱-اسرائیل

۱۲-استرالیا

۱۳-ایرلند

۱۴-ایالات متحده

۱۵-کانادا

۱۶-جمهوری چک

۱۷-بلژیک

۱۸-بریتانیا

۱۹-چین

۲۰-فرانسه

© The Independent

بیشتر از سفر