هشدار مشاور ترامپ به ایران و چین و روسیه در مورد دخالت در انتخابات

رابرت اوبراین با اشاره به تلاش هکرها برای اثرگذاری بر انتخابات آمریکا گفت، در دوران جنگ سرد هم چنین چیزی ندیدیم

رابرت اوبراین در کنار دونالد ترامپ-- 

Nicholas Kamm / AFP

مشاور امنیت ملی آمریکا خطاب به «چینی‌ها، روس‌ها، ایرانی‌ها و دیگران» هشدار داد که «تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا عواقبی شدید به ‌دنبال خواهد داشت».

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی در کاخ سفید، روز جمعه، ۱۴ شهریورماه، بدون ارائه جزئیات درباره «دیگران» و همچنین برنامه‌های چین، اظهارداشت: «چین فعال‌ترین نقش را در میان کشورهایی ایفا می‌کند که به ‌دنبال دخالت در انتخابات آمریکا هستند و بزرگ‌ترین برنامه تاثیرگذاری روی سیاست‌های داخلی آمریکا را دارد.»

در همین زمینه ویلیام بار، دادستان کل، که از سوی ترامپ منصوب شده، روز چهارشنبه گفته بود که معتقد است در خصوص دخالت در انتخابات، چین بیش از روسیه تهدید محسوب می‌شود. اما او هم در این باره بیشتر توضیح نداد.

چهار سال پیش نهادهای اطلاعاتی آمریکا رسما اعلام کردند که روسیه یک کارزار سایبری برای اثرگذاری بر انتخابات ریاست ‌جمهوری ۲۰۱۶ به نفع دونالد ترامپ راه ‌انداخته بود و گزارش‌هایی رسیده ‌است مبنی بر این که هکرها ممکن است سعی کنند بر انتخابات سوم نوامبر امسال هم تاثیر بگذارند.

مسکو این اتهام را رد کرده ‌است.

اوبراین در ماه گذشته میلادی اظهار داشت که ایالات متحده شواهدی در دست دارد از این که هکرهای چینی زیرساخت‌های انتخاباتی آمریکا را هدف قرار داده‌اند.

چین هم به طور مرتب اتهامات مقام‌های آمریکایی درباره هک کردن شرکت‌ها، سیاستمداران یا نهادهای دولتی آمریکا را رد می‌کند.

ترامپ ماه گذشته در گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان گفت که پکن از رقیب دموکرات او، جو بایدن، حمایت می‌کند و مستاصلانه می‌خواهد که بایدن در انتخابات برنده شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش رویترز، اوبراین در پاسخ به پرسشی درباره جزئیات دخالت چین در انتخابات آمریکا اظهار داشت: «من وارد جزئیات مسائل اطلاعاتی نمی‌شوم. اما فعالیت‌های گسترده و «بی‌امان» چینی‌ها و فضای سایبری، شرایط غیرمعمولی را در مقابل ما قرار داده ‌است.»

اوبراین ادامه داد: «ما هرگز چنین چیزی را ندیده ‌بودیم. در دوران جنگ سرد با شوروی هم چنین چیزی وجود نداشت.»

اوایل هفته جاری رویترز گزارش داد که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تلاش‌ هکرها برای نفوذ به کارزار انتخاباتی ترامپ و وبسایت‌های تجاری آفلاین افرایش یافته ‌است. یک شرکت امنیتی که برای این کارزار کار می‌کند، گفته که این اقدامات می‌تواند آماده‌سازی برای حمله دیجیتالی بزرگ‌تری باشد.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا سوم نوامبر ۲۰۲۰، کمتر از دو ماه دیگر، برگزار می‌شود.

بیشتر از