پیام شاهزاده رضا پهلوی در حمایت از کارزار «نه به جمهوری اسلامی»

«شکل نظام آینده ایران و قانون اساسی آن را مردم ایران انتخاب خواهند کرد»

شاهزاده رضا پهلوی روز دوشنبه در پیامی از کارزار «نه به جمهوری اسلامی» حمایت کرد.

در این پیام آمده است که پس از اعلام «پیمان نوین» شاهزاده رضا پهلوی در مهرماه، «گفتگوی سازنده بین این نیروها و گروه‌ها، و همفکری حاصل از آن، آنان را بر آن داشته تا با خواست مشترک مردم ایران، خواسته‌ای که از دل اعتراضات مردمی جوشیده و متعلق به هیچ گروه و حزب و فرد خاصی نیست، اعلام همبستگی کنند. خواسته‌ای روشن و شفاف: نه به جمهوری اسلامی.»

شاهزاده رضا پهلوی در پیام خود گفت که کارزار «نه به جمهوری اسلامی» از بطن جامعه ایران جوشیده و در گوشه و کنار کشور در حال گسترش روزافزون است. «نقطه قوت این کمپین آن است که هیچ جریان و حزب و گروهی نمی‌تواند به تنهایی خود را مالک و مبتکر آن بداند. از این رو، نیروها و گروه‌های سیاسی گوناگون با تمرکز بر این خواسته‌ی ملی می‌توانند راه را برای رسیدن به یک همگرایی فراگیر بگشایند و طیف‌های مختلف و فعال را به یکدیگر نزدیک‌تر کنند. امروز از کولبران کردستان تا سوخت‌بران سیستان و بلوچستان، از جوانان و دانشجویان تا کارگران کارخانه‌ها و بازنشستگان، از خانواده‌های دادخواه تا معترضان زندانی دی۹۶ و آبان۹۸، همگی ریشه مشکلات خود را در یک‌جا می‌بینند: حکومت بی‌کفایت و ناکارآمد جمهوری اسلامی.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته شاهزاده رضا پهلوی، «نه به جمهوری اسلامی، حلقه‌ی وصل همه معترضان پراکنده است که می‌دانند حل مشکلات‌شان تنها با رفتن این حکومت میسر می‌شود.»

شاهزاده رضا پهلوی تاکید کرد که شکل نظام آینده ایران، قانون اساسی آن، و قانون‌گذاران و مجریان قانون را مردم ایران که صاحبان اصلی آن هستند انتخاب خواهند کرد. «اولویت امروز، باید نجات و رهایی ایران باشد.»

در این پیام آمده است: «هم‌سویی نیروهای سیاسی میهن‌دوست در کمپین نه به جمهوری اسلامی، گام نخست در مسیر همگرایی آنان است. امیدوارم که این نیروها از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنند و گام‌های بعدی را برای رسیدن به هدف اصلی که همان نجات ایران است مصمم‌تر بردارند.»

شاهزاده رضا پهلوی در پایان پیام خود گفت: «خواسته‌ی مشترک همه ما روشن است: نه به تبعیض و بی‌عدالتی، نه به زور و اجبار، نه به فساد و دزدی، نه به سرکوب و کشتار، نه به تاریکی و تباهی، نه به سکوت و بی‌تفاوتی، نه به صندوق‌های انتخابات قلابی، و نه به جمهوری اسلامی!»