وکلای مستقل کاخ، ادعای آزار دیدن مگان را بررسی می‌کنند

جیسون کنوف، که دبیر مطبوعات وقت خاندان سلطنتی ساسکس بود، در سال ۲۰۱۸ علیه دوشس شکایت کرد

خانواده سلطنتی بریتانیا - Tolga AKMEN / AFP

کاخ باکینگهام یک شرکت حقوقی خارج از کاخ را استخدام کرده است تا تحقیقاتی مستقل را درباره ادعای مورد قلدری واقع شدن مگان مارکل، دوشس ساسکس، انجام دهد. 

هفته گذشته، وقتی همه بی‌صبرانه منتظر مصاحبه اپرا با مگان و هری بودند، منابع آگاه از کاخ گفتند اگر نهاد سلطنت در مصاحبه آنان مورد حمله واقع شود، این کاخ «آماده است تا با افشای ناگفته‌هایی درباره رفتار این زوج به تلافی برخیزد». 

آن تلافی اکنون بنا به گزارش ساندی تایمز در اقدامی غیرمنتظره به شکل دعوت کاخ از شرکت حقوقی شخص ثالثی اتفاق افتاده است تا درباره ادعای آزاررسانی تحقیقاتی به راه اندازد. 

جیسون کنوف، که دبیر مطبوعات وقت خاندان سلطنتی ساسکس بود، در سال ۲۰۱۸ علیه دوشس شکایت کرد و ادعا کرد که او دو دستیار شخصی خود را اخراج کرد و به نفر سوم هم اعتماد نداشته است. 

یکی از منابع سلطنتی به ساندی تایمز گفت: «بدترین اتفاقات درواقع فاش نشده‌اند. داستان‌های وحشتناکی برای روایت وجود دارند.» منبع آگاه دیگری از کاخ گفت: «اتفاقات زیاد دیگری وجود دارد که می‌توانست فاش شود و هنوز حرفی از آن‌ها زده نشده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی مگان، پیش‌تر و در ماه جاری میلادی در واکنش به ادعاهای مذکور گفت: «دوشس از این آخرین حملات علیه شخصیت خود آزرده خاطر شده است، به ویژه به عنوان کسی که خود هدف آزاررسانی بوده است و شدیدا متعهد به حمایت از افرادی است که درد و رنج را تجربه کرده‌اند.» 

در همین حال، شاهزاده هری نیز از سوی متحدان شاهزاده ولز به «دورویی» متهم شده است که ادعا می‌کنند از جانب پدرش با هری «قطع ارتباط» نشده است و می‌گویند دوک تا زمانی که هری «جای خود را در آمریکا بیابد» از او حمایت مالی می‌کرده است. 

این درگیری خاندان سلطنتی مورد تماشای مردم سراسر دنیا قرار گرفته است و نتیجه آن در تعیین سرنوشت سلطنت بریتانیا در آینده مهم خواهد بود. 

دوک کمبریج که گفته می‌شود فقط اخیرا بعد از مصاحبه مذکور با برادر خود صحبت کرده است، هفته گذشته گفت خانواده او «به هیچ‌وجه نژادپرست نیست». 

قرار نیست از زوج ساسکس دعوت شود تا در تحقیقات مذکور مشارکت کنند گرچه آن‌ها در این باره به کاخ نامه نوشته‌اند. این تحقیقات قصد دارد با بررسی مدارکی از کارمندان فعلی و گذشته کاخ «درس‌هایی فرا بگیرد». 

به گزارش نشریه تایمز، کاخ مصمم است که این تحقیقات «به هیچ‌وجه علنی نشود» تا تمام افرادی که در آن مشارکت می‌کنند «احساس راحتی» داشته باشند. به نظر می‌رسد این تحقیقات بلافاصله شروع شده است و مهلتی برای اتمام آن وجود ندارد. یکی از منابع آگاه سلطنتی گفت: «هر چقدر که نیاز باشد طول می‌کشد.» 

کاخ باکینگهام از اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان