توافق پرداخت غرامت ۲۷ میلیون دلاری به خانواده جورج فلوید

این بزرگترین غرامتی است که در تاریخ آمریکا برای حل و فصل یک پرونده حقوقی «قتل غیر عمد» توافق شده است

خانواده جورج فلوید- KEREM YUCEL / AFP

مسئولان مینیاپولیس روز جمعه توافق کردند به منظور حل و فصل پرونده مرگ جورج فلوید در طول بازداشت پلیس آن شهر، مبلغ ۲۷ میلیون دلار به عنوان غرامت به خانواده او بپردازند.

به گزارش رویترز، بنجامین کمپ یکی از وکلای خانواده فلوید می‌گوید این بزرگترین غرامتی است که در تاریخ آمریکا برای حل و فصل یک پرونده حقوقی «قتل غیر عمد» توافق شده است.

او در یک نشست خبری همراه با خانواده فلوید و شهردار مینیاپولیس گفت، این مبلغ نشان می‌دهد مرگ یک سیاه‌پوست به دست پلیس دیگر به عنوان یک امر معمول و بی‌اهمیت تلقی نخواهد نشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بریجیت فلوید، خواهد جورج فلوید، در واکنش به توافق در بیانیه‌ای به نمایندگی از اعضای خانواده گفت «خرسندیم این بخش از سفر غم‌انگیز در اجرای عدالت برای برادرم به انتها رسید.»

یک مامور پلیس سفیدپوست مینیاپولیس ماه مه گذشته هنگام بازداشت جورج فلوید، شهروند آمریکایی آفریقایی تباری که آن زمان ۴۶ سال داشت، زانویش را حدود ۹ دقیقه روی گردن او گذاشت.

وی اندکی بعد در بازداشت از دنیا رفت و این موضوع موجب اعتراضات گسترده‌ای در مورد استفاده بیش از حد پلیس از زور و همچنین برخورد تبعیض‌آمیز با سیاهپوستان در آمریکا شد.